شناسهٔ خبر: 67668133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ضرورت برنامه‌ریزی برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین در کردستان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: سال گذشته ۱٥٨ هزار زائر اربعین داشتیم که امسال برای حداقل ٥۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی باید برنامەریزی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، ظهر امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ در جلسه ستاد استانی اربعین در استانداری کردستان اظهار کرد: راهپیمایی اربعین بزرگترین راهپیمایی عقیدتی و سیاسی دنیا است که بیش از ۳۰ میلیون از زائران حرم امام حسین (ع) امروز آگاهانه و هوشیارانه به سمت حرم مطهر آن حضرت پیادەروی می‌کنند.

وی افزود: اربعین حسینی موقعیتی عبرت‌آموز و درس‌آموز است و به بعد معنوی موضوع همه باید توجه کنند و غفلت صورت نگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: مسئولان کمیته‌ها حتماً باید در ستاد استانی اربعین حضور داشتە باشند و وظایف معین شده توسط ستاد را با جدیت پیگیری کنند.

رمضانی تاکید کرد: همه کمیته‌ها باید به وظایف خود عمل کنند و منتظر برگزاری جلسات ستاد استانی نباشند.

وی با بیان اینکه در بحث تبلیغات ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: صداوسیما باید در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: اهمیت بازگشایی مرز باشماق برای زائران اربعین، یک اهمیت راهبردی برای استان است و این بخش که باز بماند برای استان کردستان از وجوه مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد.

رمضانی ادامە داد: شاهد افزایش حضور گردشگر در استان کردستان بە ویژە در شهر مریوان هستیم که این از برکات اربعین حسینی بوده است که شیعه و سنی نمی‌شناسد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱٥٨ هزار نفر زائر اربعین داشتیم که امسال برای حداقل ٥۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی باید برنامەریزی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تاکید کرد: باید ابتکار عمل داشته باشیم و به عنوان مثال نذر سوخت را اجرا کنیم.

نظر شما