شناسهٔ خبر: 67668054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه موقت کرمانشاه:

غربی ها درباره مسئله غزه رفتار فریبکارانه ای دارند

کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکایی ها در مسئله غزه رفتار دوگانه و فریبکارانه ای دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در دیدار با جمعی از روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کرمانشاه در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل اتحاد و برادری در مقابل دشمنان واحد دین مبین اسلام، حفظ انسجام برادران دینی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند که وحدت کشورهای اسلامی را با تنش روبرو سازد، عنوان کرد: بنابراین کسی که می‌خواهد در مقابل دشمن دچار شکست و خسارت نباشد باید بر سطح آگاهی خود از وضعیت سیاسی و فرهنگی پیرامون خود به خوبی آگاه شود.

این عالم برجسته کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: با این وجود باید گفت که امروز کسانی و افرادی و جناح‌هایی هستند که تمام تلاش خود را معطوف می‌دارند که به جبهه مقاومت و به ویژه وحدت مسلمین خدشه وارد کنند بنابراین ما در مقابل این گروه باید با بصیرت دینی و سیاسی خود مانع از عملی شدن این نیات پلید شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از موضع کشورهای جهان بویژه دولت‌های اسلامی در قبال فلسطین و غزه خاطرنشان کرد: متاسفانه ماه های متوالی از تجاوزات وحشیانه رژیم منحوس اسرائیل به غزه و فلسطین می‌گذرد ولی در این مدت نه تنها کمکی به این مسئله نشده است بلکه هر روز شاهد تشدید کمک‌های نظامی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی برای افزایش جنایت در خاورمیانه هستیم که این را باید به نسل کشی تعبیر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: بی‌گمان کشورهای غربی و در راس آن آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در عمل نشان داده اند که هرگز غمخوار دنیای اسلام نبوده و نیستند بنابراین باید همه ما بدانیم که دشمن اصلی جهان اسلام نه تنها اسرائیل می‌باشد بلکه دشمنان قدیمی و دیرینه مسلمین آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نیز هستند و تاریخ بهترین گواه بر این دشمنی می‌باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در بین سران کشورهای اسلامی دیده می‌شود که برخی از آنها راه حل مشکل غزه را در بیرون از جهان اسلام می‌بینند که این تفکر و راهبردی کاملاً اشتباه و غلط می‌باشد زیرا غربی‌ها و اروپایی‌ها در عمل نشان داده اند که با جهان اسلام به ویژه مردم غزه و فلسطین دشمنی دارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به مسلمین بهره‌برداری می‌کنند بنابراین نباید فریب سخنان شیرین و فریبنده غربی‌ها را بخوریم زیرا مسلمان باید آگاه و با بصیرت و دشمن شناس باشد./1400/

نظر شما