شناسهٔ خبر: 67667808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

مسجد تاریخی «حسن درزی» تبریز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی کشور به‌ثبت رسید

مجید فرامرزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ثبت مسجد تاریخی «حسن درزی» تبریز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ با اشاره به لزوم حفظات از آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی گفت: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ۶ ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی- تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های مرتبط، مسجد «حسن درزی» تبریز فهرست آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی کشور به‌ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: ابلاغیه ثبت ملی مسجد تاریخی «حسن درزی» که به شماره ثبتی ۴۸۱ در تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ که در کلانشهر تبریز، خیابان سرباز شهید، نبش کوی شهید غلامرضا طاهری به‌ثبت رسیده بود؛ امروز صادر شد.

او افزود: با ثبت این اثر تاریخی در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی کشور هرگونه دخل و تصرف، توسعه، مرمت و یا بازسازی صرفاً با تأیید و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ممکن است.

حمزه‌زاده گفت: پی مسجد متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی است که در دوره های متاخر تعمیرات بسیار زیادی در کل بنا انجام شده است همچنین لازم به ذکر است که گنبد میانی این بنا به تزئینات زیبای آجر کاری شده مزین شده است که استفاده از گوشه‌سازی در قسمتی از تزئینات این گنبد، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما