شناسهٔ خبر: 67667730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

شور حسینی در باب الرضای تهران طنین‌انداز شد؛

از برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی تا برپایی اردوی جهادی پزشکی در محله مینابی

شور حسینی همزمان با دهه نخست ماه محرم با اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی و آیینی باب‌الرضای پایتخت طنین انداز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ١۵، محمد شیری ضمن تسلیت ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان به برگزاری  همایش «سوگواره شیرخوارگان حسینی» با عنوان «بهشتیان حسینی» به میزبانی شیرخوارگاه شبیر در منطقه ١۵ اشاره کرد و گفت: این مراسم با هدف پاسداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) همزمان در نخستین پنج شنبه ماه محرم برپا شد.

به گفته وی؛ در این مراسم مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مرثیه‌سرایی و دمامه زنی کردند و یاد شهید خردسال، مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.

شهردار منطقه در ادامه به اجتماع هیئات نوجوانان عاشورایی باب الرضای تهران اشاره کرد و گفت:  این اجتماع بزرگ با همکاری مساجد، مدارس، گروه های دانش آموزی و هیئت های مذهبی و حرکت دسته عزاداری از میدان امام رضا (ع) به سمت بلوار امام رضا (ع)، شمال بزرگراه  بعثت و مسیر برگشت به میدان امام رضا (ع) برگزار شد.

وی افزود: همچنین اردوی جهادی پزشکی به همت پزشکان و متخصصان اطفال، داخلی، تغذیه، پزشک عمومی، کارشناس سلامت روان و تست قند و فشار خون  امروز در سرای محله مینابی برگزار و  به خانواده های کم برخوردار خدمات پزشکی ارائه می دهد.

شیری به  توضیح ویژه برنامه مذهبی برای کارکنان شهردای منطقه نیز پرداخت و افزود: برگزاری مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا از ساعت ٨ صبح، برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه ساختمان ستادی شهرداری منطقه، برگزاری اجتماع پرشور کارکنان شهرداری باب الرضای تهران، همزمان با روز هشتم محرم و... از جمله این برنامه هاست.

  شهردار منطقه ۱۵ به همراه شهردارن نواحی و مدیران شهری همزمان با شب هشتم ماه محرم در مراسم عزاداری سیدالشهداء در حسینیه حضرت قاسمیه در شهرک مشیریه، هیئت محبان الزهرا(س) در افسریه، حسینه اعظم علی بن ابی طالب(ع)، موکب گروه جهادی حضرت مهدی(عج) در محله کیانشهر و هیئت عاشقان ثارالله (ع) در محله ابوذر حضور یافت و ضمن عرض خداقوت به خادمین اباعبدالله(ع) در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت عزاداری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما