شناسهٔ خبر: 67667578 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

معرفی سریال خون سرد

در سریال خونسرد همراه سرگرد طلوعی هستیم تا پرونده‌های قتل مختلفی را در هر قسمت سریال حل کنیم. اما از طرف دیگر، دوست نزدیک سرگرد طلوعی یعنی کسری کیا که پزشک قانونی است، علاوه بر شغل خود فعالیت‌های دیگری هم دارد که کسی از آن‌ها خبر ندارد. او، شیوه‌ای مخصوص به خود برای مقابله با جنایتکاران را دارد...

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  • نام سریال : خون سرد
  • سال انتشار: ۱۴۰۱
  • ژانر: پلیسی، معمایی
  • کارگردان: امیرحسین ترابی
  • تهیه کننده : بهمن کامیار 
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۸

 

بازیگران: امیر آقایی، شهرام حقیقت دوست، سارا رسول زاده و نیما شعبان نژاد و...

 

 

خلاصه سریال

در سریال خونسرد همراه سرگرد طلوعی هستیم تا پرونده‌های قتل مختلفی را در هر قسمت سریال حل کنیم. اما از طرف دیگر، دوست نزدیک سرگرد طلوعی یعنی کسری کیا که پزشک قانونی است، علاوه بر شغل خود فعالیت‌های دیگری هم دارد که کسی از آن‌ها خبر ندارد. او، شیوه‌ای مخصوص به خود برای مقابله با جنایتکاران را دارد.

علاوه بر این ماجرا، در طی داستان مدام سری به گذشته‌ی کسری و خواهرش سارا هم می‌زنیم تا زندگی آن‌ها را لایه لایه بررسی کنیم.

 

درباره سریال

امیر آقایی (در نقش کسرا) بازیگر و شخصیت اصلی خون‌سرد است. شهرام حقیقت‌دوست ــ در نقش سرگرد طلوعی که مسئول پرونده‌ی قاچاقچی‌های انسان است ــ و لیندا کیانی و سارا بهرامی و نیما شعبان‌نژاد نیز از جمله بازیگرهای شناخته‌شده‌تری‌اند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

لیندا کیانی در خونسرد

ماجرای خون‌سرد با گریختنِ لیلا کریمی (لیندا کیانی) از چنگ کسانی که او را در بیغوله‌ای اسیر کرده‌اند آغاز می‌شود. جایی که در آن دخترهای دیگری هم از ملیت‌های دیگر حضور دارند. مکانی مخفی‌شده در دل یک کلاب بزرگ. جایی که «ماهی‌های تازه» به پول‌دارها و مافیاهای ترکیه‌ای فروخته می‌شوند تا از آن‌ها استفاده شود. فرار لیلا و تصادف‌ش با یک خودرو باعث می‌شود که پلیس ترکیه او را به ایران برگرداند و همین آغازگر جست‌وجوی پلیس در این پرونده است. جست‌وجویی که خیلی زود به سرنخی هم می‌رسد. سرنخی متصل به امیر شاهسواری (امیررضا دلاوری)، که صاحبِ سایتی است که افراد برای مهاجرت به آن مراجعه می‌کنند و بعد، آن‌هایی که ویزایشان صادر نمی‌شود، طی فرایندی و با وعده و وعیدهایی فریفته می‌شوند و به دام می‌افتند.

امیر آقایی در سریال خونسرد

سریال با چنین طرح داستانی جذابی پیش می‌رود. هر چند که ایده‌ی «گرفتنِ یک کله‌گنده و دخالت و فشارِ بیرونی برای آزادکردن‌ش» ایده‌ی تازه‌ای نیست. ولی سریال در همین مسیر کاراکتر مرموز و جذابی را معرفی می‌کند. کسرا (آقایی) پزشک مرموزی که ورزش می‌کند، تشریح می‌کند (کاری که از بچگی می‌کرده)، به دانشجویان‌ش درس می‌دهد، با پلیس و پزشکی قانونی همکاری می‌کند و این میان، دست به کارهایی سرخود و خلافِ قانون هم می‌زند. کارگردانی کار هم پخته و منسجم است؛ هر چند چندان نمی‌توان دکوپاژها یا میزانسن‌های معنادار و بیان‌گری را در آن مشاهده کرد، ولی به‌راحتی و به‌خوبی داستان‌ش را تعریف می‌کند و جلو می‌رود و اثری از پرش‌های روایی و تصویری در آن مشاهده نمی‌شود. البته آثاری از کارگردانی تیزرگونه در جاهایی از فیلم قابل‌ردیابی است. 

 

سخن نهایی

نکته‌ دلگرم‌کننده‌ سریال این است که می‌تواند مخاطب را درباره شخصیت کسری کنجکاو کند. این‌که بتواند از کار او سر دربیاورد و راز و رمزی که سریال برای این شخصیت پایه‌ریزی کرده است برملا بشود...

 

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما