شناسهٔ خبر: 67667557 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

مدیران عامل استقلال دوست نداشتند من در هیات مدیره باشم!/ سلطانی‌فر به من گفت بیا استقلال و جانشین پورحیدری بشو!

نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با صراحت می‌گوید برخی مدیران عامل  استقلال در گذشته دوست نداشتند او عضو هیات مدیره این باشگاه شود!

صاحب‌خبر -

بر اساس تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا، تمام تیم‌هایی که می‌خواهند در لیگ نخبگان حضور پیدا کنند، باید علاوه بر فوتبال آقایان، در فوتبال بانوان نیز فعالیت داشته باشند و مدیران باشگاه استقلال در واکنش به این مسئله اعلام کرده‌اند که به زودی تیم بانوان استقلال  را هم تشکیل خواهند داد. به همین بهانه سراغ فریده شجاعی نایب رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و همسر مرحوم منصور پورحیدری رفتیم تا از خانم دکتر پیرامون تیمداری استقلال در عرصه بانوان و احتمال بازگشت او به جمع آبی پوشان سوال کنیم.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید دارد تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان باید در عرصه فوتبال بانوان هم وارد عرصه شوند و استقلال نیز می‌خواهد چنین کاری را انجام بدهد

این دقیقاً همان مسئله‌ای است که سپ بلاتر ۱۵ سال قبل به خود من گفت. از همان زمان رئیس وقت فیفا تاکید داشت علاوه بر حضور بانوان در ورزشگاهها، باید زمینه برای فعالیت تمام باشگاهها در عرصه فوتبال بانوان را نیز فراهم کرد. ما همان زمان این قضیه را اطلاع رسانی کردیم اما یک عده قضیه را پیگیری نمی‌کردند. خدا را شکر که با این قانون کنفدراسیون کمک شایان توجهی به رشد فوتبال بانوان در ایران خواهد شد.

اگر از طرف باشگاه استقلال با شما به عنوان یک استقلالی قدیمی تماس بگیرند و بخواهند که در راه‌اندازی تیم بانوان به آنها کمک کنید آیا چنین کاری را انجام خواهید داد؟ اگر به شما برای حضور در عرصه مدیریت این باشگاه پیشنهاد بدهند چطور؟ آن را می‌پذیرید؟

من سال‌هاست که می‌گویم هیات مدیره استقلال باید یک مدیر خانم  داشته باشد و به ورزش بانوان در این باشگاه قدیمی توجه خاصی شود. البته در دوره آقای سلطانی فر چنین پیشنهادی به من شد. ایشان در مقام وزیر ورزش وقت به من گفت ما دوست داریم شما در عرصه مدیریت کلان باشگاه استقلال حضور داشته باشید. ما دلمان می‌خواهد شما جانشین منصورخان پورحیدری فقید در هیات مدیره باشید. من در آن مقطع وقت خودم را برای استقلال خالی کردم تا بتوانم تحت عنوان مدیر به باشگاهی که از نوجوانی در آن حضور داشتم، کمک کنم اما هیچ تماسی با من نگرفتند!

چرا؟

بعضی از مدیران عامل وقت باشگاه استقلال دلشان نمی‌خواست من در هیات مدیره باشم! آنها دوست نداشتند من در استقلال مدیر باشم. در این رابطه حتی یک بار با آقای افتخاری جلسه مفصلی هم گذاشتیم و فکر می‌کردم همه کارها انجام شده است ولی بعد از آن جلسه دیگر تماسی نگرفتند! شما شاید باورتان نشود ولی من در سفرهای خارجی از وقت تفریح و اوقات فراغت خودم می‌زدم تا بروم و ساختار باشگاههای بزرگ جهان را ببینم. خودم پیگیری می‌کردم تا بتوانم باشگاههای بزرگ را ارزیابی کنم. من ساختار رئال مادرید، میلان، پورتو و... را از نزدیک دیدم و با آنها آشنا شدم تا اگر روزی قرار شد به عنوان مدیر در کنار استقلال باشم، بتوانم تجربیات خودم را منتقل کنم ولی متاسفانه چنین شرایطی فراهم نشده است.

از اوضاع کنونی استقلال مطلع هستید؟ وضعیت نقل و انتقالات را پیگیری می‌کنید؟ می‌دانید رامین رضاییان که از جمله بازیکنان مورد علاقه مرحوم منصور پورحیدری بود، در آستانه پیوستن به این تیم قرار دارد؟

اخبار تیم را دنبال می‌کنم ولی در جریان ریز نقل و انتقالات نیستم. از گوشه و کنار می‌شنوم که شرایط استقلال..... به هر حال دلم می‌خواهد این تیم نتیجه بگیرد و به عنوان یک هوادار برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. در مورد بازیکنان جذب شده هم نظر سرمربی شرط است و قطعاً آنها را به لحاظ فنی در پازل تاکتیکی خود دیده که زمینه برای جذب چنین بازیکنانی را فراهم کرده است.

و حرف آخر؟

ما ورزشی‌ها همواره در نگاه خودمان به زندگی، این مقوله مهم را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و آن را در برخی اوقات معیار سنجش می‌گذاریم. من آدم سیاسی نیستم ولی خوشحالم یک فوتبالیست رئیس جمهور ایران شده است. منظورم یک فوتبالیست حرفه‌ای نیست ولی عکس‌ها و فیلم‌هایی که دیده‌ام نشان می‌دهد آقای دکتر مسعود پزشکیان به فوتبال علاقمند است. قطعاً چنین فردی ورزش را هم خیلی دوست دارد و تحت عنوان رئیس جمهور می‌تواند شرایط برای پیشرفت ورزش ایران را فراهم کند. هر چقدر ورزش در یک جامعه وضعیت بهتری داشته باشد، سلامت جسمی و روانی آن هم بالاتر خواهد رفت. اتفاقی که از صمیم قلب دلم می‌خواهد رخ بدهد.

نظر شما