شناسهٔ خبر: 67667342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ضارب ترامپ چه کسی بود؟

بعد از ساعت ها از ترور ترامپ هویت ضارب او مشخص شده است. یک جوان با ایده های چپ گرایانه در ایالت پنسیلوانیا ترامپ را با یک گلوله هدف قرار داد. از این جوان که از قضا نخبه ریاضی است چه می دانیم؟

صاحب‌خبر -

رسول سلیمی: سرانجام بعد از گذشت ساعت ها از ترور ترامپ، اف بی ای در بیانیه ای رسمی گفته که قاتل در تظاهرات رئیس جمهور دونالد ترامپ یک مرد ۲۰ ساله به نام "توماس متیو کروکس" معرفی کرد. سرویس مخفی چند ثانیه بعد از تیراندازی کروکس به او شلیک کرد و او را کشت. "توماس متیو کروکس" اهل روستای باتلر پارک در پنسیلوانیا است که در جنوب ایالت قرار دارد. بازرسان فدرال گفتند که فرد مسلح کارت شناسایی نداشته بنابراین DNA او را تجزیه و تحلیل کردند تا تایید بیومتریک هویت او را ارائه دهند. این حمله جدی ترین تلاش برای ترور یک رئیس جمهور یا نامزد ریاست جمهوری از زمان تیراندازی رونالد ریگان در سال ۱۹۸۱ بوده است.

ویدئویی که در رسانه های اجتماعی منتشر و توسط اسوشیتدپرس تایید شده نشان می دهد جسد فردی که با پوشش خاکستری پوشیده و بی حرکت بر روی سقف یک ساختمان است از سوی ماموران محاصره شده است. سقفی که این فرد در ان دراز کشیده بود کمتر از ۱۵۰ متر از جایی بود که ترامپ صحبت می کرد.

سرویس مخفی در بیانیه ای اعلام کرده که یک تیرانداز "از یک موقعیت مرتفع در خارج از محل تجمع چندین گلوله به سمت صحنه شلیک کرد" و پس از آن ماموران "تیرانداز را هدف قرار دادند که اکنون مرده است. "

ضارب ترامپ چه کسی بود؟

به گفته سرویس مخفی، ضارب از یک تفنگ ای‌آر-۱۵ برای ترور ترامپ استفاده کرده است. تفنگ سبک AR-۱۵ یک تفنگ نیمه خودکار سبک وزن است که بر اساس طرح طرح کلت AR-۱۵ ساخته شده است. پس از اینکه ارتش امریکا طرح آن را به نفع M۱۴ رد کرد، در سال ۱۹۷۷، بسیاری از سازندگان سلاح گرم شروع به تولید نسخه هایی از این تفنگ با نام های مختلف کردند. این در حالی است که Colt نشان تجاری خود را با نام AR-۱۵ حفظ کرده و تنها سازنده‌ای است که می‌تواند اسلحه‌های گرم خود را این گونه برچسب‌گذاری کند.

"توماس متیو کروکس" نیز که توسط تک تیراندازان سرویس مخفی در صحنه کشته شد، در فاصله حدود یک ساعت از جایی زندگی می کرد که تیراندازی رخ داد. تا کنون، اف بی ای تنها نام، سن و محل زندگی "کروکس" را منتشر کرده است. رسانه های محلی امریکا گزارش دادند که "توماس متیو کروکس" در سال ۲۰۲۲ از دبیرستان بتل پارک فارغ التحصیل شده و جایزه ابتکار ملی ریاضی و علوم را دریافت کرده است.

ضارب ترامپ چه کسی بود؟

اما هنوز اطلاعاتی از انگیزه او در دست نیست. کروکس گوش ترامپ را زخمی کرده که منجر به خونریزی آن شده است. او در حالی که فردی را که درگیر ماجرا نبود هم کشت و دو نفر دیگر را که در تجمع حامیان ترامپ حضور داشتند به شدت زخمی کرد. یک گزارش رسانه های محلی نشان می دهد که که نام او به عنوان یک رای دهنده جمهوری خواه ثبت شده است. با وجود اینکه او به عنوان یک جمهوری خواه ثبت شده است، زمانی که کروکس ۱۷ ساله بود، او ۱۵ دلار به یک کمیته اقدام سیاسی که برای سیاستمداران چپ گرا و دموکرات پول جمع می کرد، کمک مالی کرده است. این کمک مالی برای پروژه یک گروه ملی که دموکرات ها را برای رای دادن جمع می کند، اختصاص داده شده بود. به نظر می رسد در ساعات آینده اطلاعات بیشتری از ضارب ترامپ منتشر خواهد شد.

311213

نظر شما