شناسهٔ خبر: 67667262 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسکتبالیست ژاپنی در میان ۵ فوق ستاره المپیک

فدراسیون جهانی بسکتبال به معرفی پنج فوق ستاره‌ای که در المپیک بازی می‌کنند، پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، با توجه به بازگشت اکثر فوق ستاره‌های بسکتبال جهان به ترکیب تیم‌های ملی کشورهایشان بسیاری معتقدند که مسابقات بسکتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، جذاب‌ترین المپیک تاریخ را برای هواداران این رشته رقم خواهد زد.

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به معرفی پنج ستاره بزرگ بسکتبال جهان پرداخت که برای بازی‌های المپیک پس از وقفه‌های چندساله به ترکیب تیم‌های ملی کشورهایشان بازگشته‌اند. ضمن اینکه قرار است برخی نام‌های بزرگ بسکتبال جهان برای اولین بار در المپیک پاریس در جریان بازی‌های المپیک دست به توپ شوند.

فیبا معتقد است اگر پاریس ۲۰۲۴ را برای هواداران بسکتبال جذاب‌ترین المپیک در نظر نگیریم، قطعا یکی از جذاب‌ترین المپیک‌ها برای آنهاست. اسامی این پنج بازیکن بزرگ نیز به شرح زیر است:

بسکتبالیست ژاپنی در میان ۵ فوق ستاره المپیک

۱- لبران جیمز (آمریکا):
پادشاه قرار است چهارمین المپیکش را تجربه کند. او اولین المپیکش را ۲۰ سال قبل در ۲۰۰۴ آتن تجربه کرد. جیمز دو طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد.

بسکتبالیست ژاپنی در میان ۵ فوق ستاره المپیک

۲- استفن کری (آمریکا):
فوق ستاره گلدن‌استیت آخرین بار سال ۲۰۱۴ برای تیم ملی آمریکا بازی کرد. او در جام‌ جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی را با آمریکا به دست آورد. او اکنون برای اولین بار در المپیک برای آمریکا دست به توپ می‌شود.

بسکتبالیست ژاپنی در میان ۵ فوق ستاره المپیک

۳- نیکولا یوکیچ (صربستان):
جوکر بسکتبال جهان که آخرین بار در یوروبسکت ۲۰۲۲ برای صربستان بازی کرد، اکنون با سه عنوان MVP لیگ NBA در ترکیب صرب‌ها قرار گرفته تا طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را پس از نایب‌قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳ به دست آورد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورده بود.

بسکتبالیست ژاپنی در میان ۵ فوق ستاره المپیک

۴- جمال ماری (کانادا):
تیم ملی بسکتبال کانادا تابستان گذشته با شکست‌دادن آمریکا عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۳ را به دست آورد تا نخستین مدال تاریخش را در رقابت‌های جام جهانی کسب کند. کانادا اکنون فوق ستاره‌اش، جمال ماری، را هم در اختیار دارد و در المپیک با تیمی قدرتمندتر شرکت می‌کند. این نخستین المپیک جمال است.

بسکتبالیست ژاپنی در میان ۵ فوق ستاره المپیک

۵- روی هاچیمورا (ژاپن):
با اینکه ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۳ در جمع ۱۶ تیم پایانی قرار نگرفت اما آنها در جام جهانی سه برد به دست آوردند تا تنها سهمیه آسیا در المپیک را کسب کنند. روی هاچیمورا، بزرگ‌ترین ستاره ژاپن است که در جام جهانی حضور نداشت. به همین دلیل این موفقیت ژاپن، قابل تحسین است. هاچیمورا اکنون بازگشته است و قطعا می‌تواند به سامورایی‌ها کمک شایانی کند.

انتهای پیام

نظر شما