شناسهٔ خبر: 67667246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان : نگاه فرهنگی و اجتماعی به عفاف و حجاب تعالی بخش جامعه است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نگاه به موضوع عفاف و حجاب باید به صورت فرهنگی و اجتماعی باشد، گفت: قطع به یقین با این نگاه بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی، شاهد جامعه متعالی خواهیم بود. استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نگاه به موضوع عفاف و حجاب باید به صورت فرهنگی و اجتماعی باشد، گفت: قطع به یقین با این نگاه بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی، شاهد جامعه متعالی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدلله عباسی پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و بزرگداشت قیام کربلا، با بیان اینکه طرح‌های فرهنگی باید نو، فاخر و جدید باشد، اظهار کرد: در این بین، نقش سازمان تبلیغات اسلامی و‌ دیگر نهادهای فرهنگی بسیار مهم و حائز اهمیت است، لذا انتظار داریم این ارگان‌ها به مانند گذشته به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی نقش حوزه علمیه در عرصه فرهنگی و عفاف و حجاب را بسیار مهم برشمرد و گفت: نقش حوزه علمیه در حوزه اقدامات فرهنگی و عفاف و حجاب بسیار مهم است لذا این نهاد اثربخش می‌تواند در این زمینه موثر تر باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم نقش آفرینی مساجد دراقناع فرهنگی جامعه بیان کرد: مساجد باید نقش فرهنگی خود در جامعه را به خوبی انجام دهد زیرا از گذشته مساجد مأمنی برای مومنین و انجام کارهای فرهنگی بوده است.

عباسی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان بیان کرد: گیلان یک استان گردشگری است که باید متولیان امر فضای فرهنگی مناسبی در شان گیلان ولایتمدار مهیا کنند و در عین حال هنجارشکنان جایی برای مانور و بداخلاقی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به موضوع عفاف و حجاب باید به صورت فرهنگی و اجتماعی باشد، ادامه داد: نگاه ما به حجاب نباید صرفا سلبی باشد؛ نگاه فرهنگی و اجتماعی به این موضوع نتیجه خواهد داد و همه موضوعات طبق قانون انجام می پذیرد .

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه ما به لحاظ قانونی و شرعی در موضوع عفاف و حجاب مسئول هستیم و هیچ کس نباید دیگران را مخاطب قرار دهد، افزود: کشور جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهید، آزاده، جانباز و صبر و استقامت خانواده‌های شهداست؛ از اینرو باید از این کشور حفاظت، صیانت و دفاع کنیم همانگونه شهید جمهور عزیزمان هم به تأسی از امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب در مسیر وصیت شهدای عزیز، به مسئله عفاف و حجاب تاکید داشتند.

عباسی با بیان اینکه مسائل اعتقادی و غنای فرهنگی گیلان باید زبانزد باشد اضافه کرد: ویژگی‌های برجسته این استان از جمله زادگاه بزرگانی از جمله آیت الله العظمی بهجت فومنی و هشت هزار شهید باید برای نسل جدید بازگو شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما