شناسهٔ خبر: 67667154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

هفتم محرم صورت گرفت؛

کتاب «برشانه‌های مجنون» در دلیجان رونمایی شد

حوزه/ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان از رونمایی کتاب «بر شانه‌های مجنون» روایت داستانی زندگی شهید علیرضا محمدی به قلم حمید صادقی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از مرکزی، فهمیه لطفعلی در گفت و گویی اظهار داشت: مدتی است نویسندگان و پژوهشگران منطقه دلیجان با عشق و ارادت از دل تاریخ اوراقی بیرون کشیده تا با منظومه آن؛ قهرمان را به تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دلیجان طی هشت سال دفاع مقدس مملو از پتانسیل بومی نهفته است که مردم به این داشته‌ها افتخار می‌کنند، افزود: توجه به ایثار و فداکاری عظیم مردم در خصوص جوانان برومند خطه رزمنده خیز و شهید پرور شهرستان دلیجان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان در مورد نویسنده کتاب «بر شانه‌های مجنون» اظهار کرد: حمید صادقی نویسنده‌ای است که به طور سلسله وار هر از گاهی به یکی از دلاور مردان دلیجانی می‌پردازد. این بار شهید علیرضا محمدی را انتخاب کرده است.

لطفعلی ادامه داد: پاسدار علیرضا محمدی فرزند نعمت الله متولد ۱۳۴۰ دلیجان تاریخ پنجم خرداد ۱۳۶۵ در خرمشهر خلعت شهادت پوشید. وی جمعی لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع)؛ گردان ولیعصر (عج) - مخابرات گروهان المهدی بود. برادرش ابراهیم محمدی نیز در تاریخ بیستم فروردین ۱۳۶۷ به شهادت رسید.

در مقدمه کتاب «بر شانه های مجنون» آمده است:

«بسم رب الشهدا والصدیقین»

در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران آمده است:

«و کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندار؛ بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.»

شب‌های جزیره با نوای خوش رزمنده‌ها عجین شده؛ وقتی سنگر بیدار می‌شود و تمام قد به راز و نیاز می‌ایستند. مجنون است هر کسی که گرمای روز و تاریکی پر از خطر شب را دوام می‌آورد و می‌ماند. می‌ماند در جزیره مجنون تا دشمن از روی خاکریز غیرتش عبور نکند و ناموس کشور در امان بماند. اینجا مرز مقاومت و ایثار است و علیرضا میهمان چند روزه این جزیره او بهار عمرش را در جزیره خزان کرد تا بهار بماند و سبزی و طراوت سرزمینش را فرا بگیرد. امروز نام علیرضا در گلدار شهدا می‌درخشد؛ نوری که از مزار نورانی او و برادرش ابراهیم و پسر عموهایش عباس و غلامعلی به آسمان شهر می‌تراود و همه جا را روشن می‌کند. روشن مثل روز؛ روزی به بلندی یک تاریخ. تاریخی پر از حماسه و ایثار و شجاعت و استقامت. آری این روز بلند است و پر از نور. در سطرهای پایانی این صفحه خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق تنفس در فضای پرنور معطر به نسیم شهدای عزیز را نصیبمان ساخت. امید که از شفاعت شهدا بهره‌مند شوم»

حمید صادقی فروردین ماه ۱۴۰۳

در آئین رونمایی کتاب «بر شانه های مجنون» روایت زندگی شهید علیرضا محمدی که در مکان حسینیه آل کسا شهرستان دلیجان برگزار شد؛ حجت‌الاسلام سجاد عرفان به عنوان سخنران؛ کربلایی طاها ابولقاسمی به عنوان مداح حضور داشتند. همچنین شیخ محمد رحیمی شاعر نیز؛ شعر خواند.

نظر شما