شناسهٔ خبر: 67667140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه عرب از ژاپن خواست فلسطین را به رسمیت بشناسید

ایسنا

دبیرکل اتحادیه عرب از ژاپن خواست که فلسطین که به عنوان کشوری شریف و قابل احترام یاد می‌کند را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، احمد ابوالغیط در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اظهار داشت: این تنها راه حل است؛ تبعیض جنسیتی، انضمام و سرکوب که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، راه‌حل منطقی نیست.

وی گفت که از سال ۱۹۶۷، اشغال، سرکوب و آزار فلسطینیان و اعراب توسط رژیم صهیونیستی، حماس را واداشت که در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به این رژیم حمله کند.

ابوالغیط افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد امیدهای فلسطینیان برای استقلال را سرکوب کند. اما ما تشکیل کشور فلسطین را خواستار هستیم.

وی گفت که حکومت خودگردان فلسطین نهاد به رسمیت شناخته شده‌ای برای حکومت بر مردم فلسطین است و طبیعی خواهد بود که این حکومت با کمک جامعه بین‌المللی به غزه بازگردد.

ابوالغیط با بیان اینکه برای دستیابی به این هدف، دو شرط لازم وجود دارد، تشکیل یک نیروی نظامی بین‌المللی برای کمک به دولت خودگردان فلسطین در کنترل غزه و ایجاد یک کنسرسیوم بین‌المللی برای کمک به بازسازی خرابی‌های هولناک این باریکه را شرط های لازم برشمرد.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که میلیون‌ها فلسطینی بدون دسترسی به بهداشت، آب آشامیدنی و نیازهای روزانه، در چادر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حکومت خودگردان فلسطین باید بر غزه حکومت کند و موضع حماس به دلیل درگیری‌های منطقه تغییر کرده است، گفت: اروپا و جهان غرب باید بر رژیم صهیونیستی غلبه کنند.

ابوالغیط با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی تنها چیزی که از جنگ به دست می آورد کشتن است، افزود: حماس برای بازیابی جایگاه خود تلاش می‌کند و ما نیاز به یک مسیر سیاسی داریم تا بین حماس، حکومت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی صلح ایجاد کنیم.

وی هشدار داد که افراط‌ گرایان رژیم صهیونیستی خواهان اخراج فلسطینیان از سرزمین‌های خود و پر کردن منطقه با شهرک ‌نشینان هستند.

ابوالغیط با تاکید بر اینکه چنین چیزی هرگز روی نخواهد داد، گفت: برعکس، ایده تشکیل کشور فلسطین در حال قوت گرفتن است و بسیاری از کشورهای اروپایی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته‌اند. در نهایت، دنیای غرب تغییر عقیده داده است.

نظر شما