شناسهٔ خبر: 67667102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شبی به یاد «علی اکبر»‌ های مقاومت

شب هشتم ماه محرم هر سال، به تاسی از رشادت‌های حضرت علی اکبر (ع) جوان رشید و شهید کربلا به نام شهدا نامگذاری شده و به صورت ویژه یاد و خاطره شهیدان والامقام گرامی داشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

گروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ شب هشتم ماه محرم هر سال، به تاسی از رشادت‌های حضرت علی اکبر (ع) جوان رشید و شهید کربلا که اشبه الناس خَلقا و خُلقا به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بود، به نام شهدا نامگذاری شده است.

روایت حوادث ظهر و عصر عاشورا و شرح رشادت و دلاورمردی حضرت علی اکبر (ع) و علاقه شدید سیدالشهدا (ع) به فرزند برومندشان و نیز روضه وداع و نحوه شهادت در نزد چشمان پدر، حماسه‌ای جانسوز در پهنه کربلاست که پدران شهدا به آن تاسی می‌کنند و لحظات وداع با فرزندان رشید خود در اعزام به جبهه را به یاد می‌آورند.

هر چند پدران شهدا در هنگام بدرقه جوانان رشید خود، مثل کوه استوار می‌ایستادند تا مبادا ذره‌ای خلل در راه سرخی که انتخاب کرده اند پیش آید، اما در خلوت خود به یاد سیدالشهدا (ع) و علی اکبر (ع) جوان می‌گریستند و ناله دلتنگی سر می‌دادند.

جوانان رشیدی که در تبعیت از امام و رهبر خویش، پای در عرصه جهاد و دفاع از کیان و ارزش‌های دینی نهاده و در برابر سرب داغ ایستادند و به یاد شهدای کربلا، لحظه‌ای در برابر دشمن کرنش نکرده و تسلیم نشدند، عده‌ای از آنها «فمنهم من قضه نحبه» شربت شهادت نوشیدند، تکه تکه شدند، مفقود شدند و یا در بند رژیم بعث به اسارت در آمدند و عده‌ای نیز «و منهم من ینتظر» همچنان بر سر پیمان خود در صحنه دفاع از آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی ایستادند «و ما بدلوا تبدیلا» و هیچ تغییر و سستی در عزم و اراده آنها بوجود نیامد.

و امروز که عرصه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و جور استکبار تا هزاران کیلومتر فراتر رفته و گسترده شده است، به برکت رشادت همین جوانانی که درس ایثار و از خودگذشتگی از مکتب عاشورای حسینی فراگرفته اند، روزبروز علی اکبر‌های مقاومت بیش از پیش جلوه‌های پرهیبت خود را پیش روی جهانیان می‌گشاید و در یمن و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و غزه و ... برای دفاع از کودکان و زنان و مردان ستمدیده رخ می‌نماید.

شب هشتم محرم الحرام شبی به یادماندنی است از این حیث که در تمامی هیئات انقلابی استان قم بخصوص مزار شهدای گمنام، به رسم پاسداشت یاد و نام حضرت علی اکبر (ع)، هیات را گل آرایی می‌کنند و از ایثار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت می‌خوانند، والدین معظم شهدا را مورد تقدیر و تکریم قرار می‌دهند و محفل همدلی بر سر مزار شهیدان عزیز در گلزار‌های شهدا برپا می‌کنند.

مراسم شبی با شهدا در قم به صورت ویژه با حضور سردار محمدرضا فلاح زاده جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و نمایندگی از بیوت مراجع عظام تقلید، شهرداری، استانداری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدا و هیات رزمندگان اسلام قم برگزار شد.

تاسی به مقام و منزلت حضرت علی اکبر (ع) حاوی این پیام مهم است که همه ما بایستی در مسیر شباهت به خلقیات پیامبر مکرم اسلام که اسوه حسنه هستند، گام برداریم و از سیره ایثار و جانفشانی آن سردار شهید کربلا در راه ولایت، درس بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما