شناسهٔ خبر: 67666950 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حقوق پرستاران در آلمان چقدر است؟ بررسی درآمد و مالیات ۲۰۲۴

در آلمان، همه کارمندان از جمله پرستاران، باید مالیات بر درآمد پرداخت کنند. این مالیات‌ توسط کارفرما از حقوق آن‌ها کسر می‌شود. در سال ۲۰۲۴ نرخ مالیات براساس میزان درآمد کارمند بین ۱۴ تا ۴۵ درصد متغیر است. پرستاران مجرد با حقوق بالاتر از ۶۰۷۵۰ یورو و کارمندان متاهل با حقوق بالاتر از ۱۲۱۵۰۰ یورو باید سالانه ۴۲ درصد مالیات بپردازند. این بیشترین میزان مالیات پرستاران در آلمان است و باتوجه‌به درآمد کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

بررسی حقوق پرستاران در آلمان

آلمان کشور با تقاضای بالای نیروی کار در حوزه سلامت، توجه همه پرستاران را در سال ۲۰۲۴ به‌ خود جلب کرده است! با هدف مهاجرت به این کشور با رشته پرستاری باید با میزان حقوق این شغل آشنا شوید؛ حقوق پرستاران در آلمان براساس تجربه، تخصص و محل کار آن‌ها متغیر است. برای آگاهی از جزئیات کامل میزان درآمد پرستاران و عوامل مؤثر بر آن، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا تصویری کامل از وضعیت حقوق و شرایط مالیاتی پرستاران در آلمان به‌دست آورید.

حقوق پرستار در المان چقدر است؟

در سال ۲۰۲۴ میانگین حقوق ماهانه پرستاران در آلمان بین ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ یورو باتوجه‌به تجربه، تخصص، محل کار و نوع قرارداد متغیر است. به‌طورکلی، پرستارانی که در بخش‌های دولتی با قراردادهای جمعی مشغول به‌ کار هستند، از مزایای بیشتری بهره‌مند می‌شوند. میانگین حقوق سالانه پرستاران در این شرایط حدود ۳۳۰۰۰ یورو است. پرستاران تازه‌کار و کم‌تجربه معمولاً حقوق کمتری حدود ۱۳۴۰ یورو ماهانه دریافت می‌کنند. درمقابل، پرستاران باتجربه و با تخصص‌های ویژه حقوق بالاتری می‌گیرند؛ بیشترین حقوق ماهانه برای آن‌ها حدود ۴۶۲۰ یورو است.

همچنین، محل کار پرستاران نیز تأثیر فراوانی بر حقوق آن‌ها دارد؛ پرستاران شاغل در کلان‌شهرها معمولاً حقوق بیشتری نسبت به پرستاران در مناطق روستایی دریافت می‌کنند. همچنین حقوق پرستاران در دانشگاه‌های آلمان براساس سال تحصیلی و کارفرما متفاوت است. در سال اول، دانشجویان پرستاری تا ۱۰۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند. این حقوق با افزایش تجربه و سال‌های تحصیلی بیشتر می‌شود. باتوجه‌به کمبود نیروی کار در بخش پرستاری در آلمان، می‌توانید به‌راحتی با بلوکارت اتحادیه اروپا به این کشور وارد شوید و کار کنید. برای این کار در ابتدا باید بدانید شرایط و مدارک لازم برای دریافت بلوکارت آلمان چیست و سپس مراحل قانونی را برای اخذ آن شروع کنید.

درآمد پرستاران در شهرهای مختلف آلمان؛ حقوق بیشتر در شهرهای بزرگ‌تر!

در سال ۲۰۲۴ براساس داده‌های Payscale، یک پرستار دولتی در برلین سالانه حدود ۳۵۲۴۵ یورو درآمد دارد. باید بدانید که درآمد پرستاری در آلمان براساس شهر، متفاوت است؛ به جدول زیر توجه کنید:

شهر آلمان

میزان حقوق پرستاران

فرانکفورت

حقوق سالانه حدود ۳۰۰۰۰ یورو

فرانکفورت آم ماین (Frankfurt am Main)

میانگین حقوق سالانه حدود ۳۶۵۰۰ یورو

هامبورگ

میانگین حقوق سالانه ۳۰۵۸۸ یورو

اشتوتگارت

میانگین حقوق سالانه حدود ۳۸۰۰۰ یورو

این تفاوت‌ها نشان‌دهنده تأثیر عوامل منطقه‌ای روی حقوق پرستاران است، به‌طوری‌که شهرهای بزرگ‌تر و مراکز صنعتی معمولاً حقوق بالاتری به پرستاران می‌دهند.

تفاوت حقوق پرستاران خانم و آقا در آلمان؛ خانم‌ها درآمد بیشتری دارند!

اگرچه جنسیت نباید روی میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در حرفه پرستاری در آلمان، تفاوت میانگین حقوق بین زنان و مردان ۶٪ است. در سال ۲۰۲۴ پرستاران مرد به‌طور‌متوسط ۲۸۲۰ یورو در ماه درآمد دارند، درحالی‌که پرستاران زن به‌طورمتوسط ۲۹۹۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند. باتوجه‌به این موضوع، شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان برای خانم‌ها بهتر است!

حقوق پرستاران در آلمان چقدر است؟ بررسی درآمد و مالیات ۲۰۲۴

تعیین حقوق پرستار در آلمان براساس جنسیت

تجربه کاری بالاتر؛ یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش حقوق پرستار در آلمان

سطح تجربه مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق پرستاران در آلمان است. به‌طورکلی، هر چه تجربه بیشتر باشد، دستمزد نیز بالاتر می‌رود. در سال ۲۰۲۴ پرستارانی با کمتر از دو سال تجربه تقریباً ۱۵۲۰ یورو در ماه درآمد دارند. درحالی‌که پرستارانی با ۲ تا ۵ سال سابقه کاری، حدود ۲۰۲۰ یورو دریافت می‌کنند؛ این میزان ۳۴ درصد بیشتر از افرادی با تجربه کمتر از ۲ سال است.

پرستارانی با ۵ تا ۱۰ سال تجربه، به‌طورمتوسط ۲۹۹۰ یورو در ماه درآمد دارند که ۴۸ درصد بیشتر از پرستارانی با ۲ تا ۵ سال تجربه است. کارمندانی که بین ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه دارند، حدود ۳۶۵۰ یورو در ماه حقوق می‌گیرند که ۲۲ درصد بیشتر از پرستارانی با ۵ تا ۱۰ سال تجربه است.

اگر سطح تجربه بین ۱۵ تا ۲۰ سال باشد، دستمزد پرستاران به تقریبا ۳۹۸۰ یورو می‌رسد که ۹ درصد بیشتر از پرستارانی با ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه است. در نهایت، پرستارانی با بیش از ۲۰ سال تجربه حرفه‌ای، حقوقی معادل ۴۳۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند که ۸ درصد بیشتر از افرادی با ۱۵ تا ۲۰ سال تجربه است.

سطح تحصیلات بالاتر باعث افزایش حقوق پرستاری در آلمان می‌شود!

تحصیلات بالاتر به‌طورمستقیم با افزایش حقوق پرستار در آلمان مرتبط است. پرستارانی با مدرک لیسانس، به‌طورمیانگین ماهانه ۱۷۶۰ یورو دریافت می‌کنند. این میزان، حقوق پایه‌ است و با تحصیلات بیشتر و کسب تجربه به‌طور قابل‌توجه افزایش پیدا می‌کند. پرستارانی با مدرک کارشناسی ارشد، به‌طورمیانگین ماهانه ۳۴۰۰ یورو دریافت می‌کنند؛ این رقم نشان‌دهنده افزایش ۹۳ درصدی حقوق پرستاران با مدرک بالاتر است.

مالیات پرستاران در آلمان؛ آیا همه پرستاران به یک میزان مالیات می‌پردازند؟

در آلمان، همه کارمندان از جمله پرستاران، باید مالیات بر درآمد پرداخت کنند. این مالیات‌ توسط کارفرما از حقوق آن‌ها کسر می‌شود. در سال ۲۰۲۴ نرخ مالیات براساس میزان درآمد کارمند بین ۱۴ تا ۴۵ درصد متغیر است. پرستاران مجرد با حقوق بالاتر از ۶۰۷۵۰ یورو و کارمندان متاهل با حقوق بالاتر از ۱۲۱۵۰۰ یورو باید سالانه ۴۲ درصد مالیات بپردازند. این بیشترین میزان مالیات پرستاران در آلمان است و باتوجه‌به درآمد کاهش می‌یابد.

حقوق پرستاران در آلمان چقدر است؟ بررسی درآمد و مالیات ۲۰۲۴

مالیات و حقوق پرستاری در آلمان

یافتن آسان کار برای پرستاران در آلمان با کمک موسسه بین‌المللی کاربین

در سال ۲۰۲۴، حقوق پرستاران در آلمان باتوجه‌به تجربه، تخصص، محل کار و نوع قرارداد آن‌ها متغیر است. پرستاران تازه‌کار با کمتر از دو سال تجربه حدود ۱۵۲۰ یورو در ماه درآمد دارند، درحالی‌که پرستاران باتجربه با بیش از ۲۰ سال تا ۴۳۰۰ یورو در ماه درآمد کسب می‌کنند. تحصیلات نیز نقش مهمی در تعیین حقوق دارد؛ پرستاران با مدرک کارشناسی‌ارشد به‌طورمتوسط ۳۴۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند. همچنین، در شهرهای مختلف آلمان تفاوت‌هایی در حقوق پرستاران وجود دارد؛ برای مثال، پرستاران در برلین حدود ۳۵۲۴۵ یورو در سال درآمد دارند.

برای یافتن فرصت‌های شغلی مناسب در آلمان و بهبود وضعیت حرفه‌ای خود، موسسه بین‌المللی کاربین بهترین گزینه است. با مشاوره‌های حرفه‌ای و خدمات متنوع، این موسسه به شما کمک می‌کند تا شغلی مناسب با شرایط و توانمندی‌های خود در آلمان پیدا کنید و مسیر موفقیت را با اطمینان بیشتری طی کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی

نظر شما