شناسهٔ خبر: 67666729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

مرکز گلشهر بندرعباس برگزار کرد

ویژه برنامه "نه به پلاستیک" به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک

به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک ، در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس کارگاه آموزشی نه به پلاستیک و کارگاه کاردستی دوریختنی ها برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک با حضور علی کریمی کارشناس محیط زیست اداره کل محیط زیست هرمزگان کارگاه آموزشی نه به پلاستیک در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد.

علی کریمی در ابتدای این کارگاه آموزشی در مورد زمین سیاره آبی صحبت کرد و کلیپی را در این خصوص پخش کرد.

کارشناس اداره محیط زیست در این برنامه ضمن بیان این مطلب که انسان‌ها در گذشته بیشتر از وسایل چوبی و سنگی استفاده می‌کردند افزود: با مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی از مواد نفتی پلاستیک تولید شد.

وی گفت: انسان‌ها وقتی به طبیعت می روند جذب گل و گیاه می شوند اما پلاستیک برای جانوران جذابیت بیشتری دارد و جانوران بدون توجه به پلاستیک‌ها، آنها را به عنوان موادغذایی استفاده می‌کنند وبا توجه به اینکه معده آنها نمی‌تواند پلاستیک را هضم کند، جانوران همیشه احساس سیری میکنند در حالیکه گرسنه هستند و این مسئله باعث مرگ آنها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پلاستیک هیچوقت در طبیعت تجزیه نمی‌شود و فقط به قطعات میکرو پلاستیک ریز تقسیم می‌شود. همچنین در هنگام تنفس نیز، ذرات میکرو پلاستیک وارد ریه می‌شود.

کارشناس محیط‌زیست همچنین به آلودگی زیر دریا اشاره کرد و گفت: ته دریا نیز آلودگی‌های پلاستیکی وجود دارد، این ضایعات پلاستیکی از طریق آبرفت‌ها به دریا می‌ریزندو ماهی‌ها با تغذیه از مواد پلاستیکی میکروب و باکتری را وارد چرخه زندگی انسان‌ها می‌کنند.

در ادامه این کارگاه: آموزش ساخت کاردستی توسط فاطمه تقی زاده مسئول مرکز با مواد دوریختنی جهت استفاده دوباره از مواد دوریختنی وپلاستیکی به اعضای کانون آموزش داده شد و اعضا نوخوان ونونهال به ساخت انواع کاردستی خلاق با انواع بطری و ظروف پلاستیکی مثل: قلک، عروسک، جا مدادی و ... پرداختند.

ویژه برنامه "نه به پلاستیک" به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک

کارگاه آموزشی نه به پلاستیک: در راستای روز جهانی بدون پلاستیک و از سری برنامه‌های علمی مرکز گلشهر می باشد که هر هفته با موضوعات مختلف توسط کانون پرورش فکری استان هرمزگان در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است کانون پرورش‌فکری‌کودکان و نوجوانان سالهاست در حوزه فعالیت های زیست محیطی با همکاری سازمان محیط‌زیست ویژه برنامه های متعددی را برگزار نموده و در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط زیست و حفظ آن اقدامات شایسته ای صورت پذیرفته است.

نظر شما