شناسهٔ خبر: 67666560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

خاطرات هاشمی ۲۴ تیر سال ۸۰ | «استمداد» شهردار قم از رفسنجانی

صاحب‌خبر -

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 24 تیر 1380 | 23 ربیع‌الثانی 1422 15 جولای 2001

«آقای [محمد زند] وکیلی، شهردار قم آمد. برای گرفتن زمین باغ سالاریه از دانشگاه امام صادق (ع)، برای پارک عمومی در قم و نیز پیگیری همکاری شهرداری تهران، در ساخت خیابان حرم تا حرم (قم ـ جمکران) استمداد کرد و گفت، امسال مسافران پاکستان و عرب به قم زیاد شده است.

آقای [علی] محمدی‌ اردهالی، کتابفروش [مدیر انتشارات محمدی] آمد. از بازداشت ملی، مذهبی‌ها که برادرش [مهدی محمدی اردهالی] هم جزو آنهاست، انتقاد کرد و خواهان رسیدگی من شد و نیز از چاپ و انتشار تفسیر المیزان توسط جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم] و سازمان تبلیغات [اسلامی]، شکایت نمود؛ چون امتیاز نشر آن از سوی مؤلف، به او واگذار شده است.

آقای مسیح مهاجری، [مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. گفت، با رهبری ملاقات مفصلی داشته و از عدم قاطعیت ایشان در برخورد با افراطیون دوم‌خردادی و تجاوز به ارزش‌های انقلاب، و از انفعالی‌عمل‌کردن در به‌کارگیری اصطلاحات آنها انتقاد کرده است. پیشنهاد داشت که من مدیریت صحنه دفاع از انقلاب را به عهده بگیرم. اشکالات و موانع‌ کار را توضیح دادم. عصر، مصاحبه‌ای با آقای صادق الحسینی داشتم؛ بیشتر در مورد سیاست‌ خارجی در ارتباط با کشورهای عرب و اسلامی بود.

اعتصاب و تظاهرات کارگران بیکار شده و یا آنها که حقوق‌شان به عقب‌افتاده، زیاد است و امروز دو گروه، مقابل مجلس با پلیس درگیر شده‌اند. جمع زیادی از نمایندگان مجلس، امروز با انتشار بیانیه‌ای، خواستار محاکمه [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل]، در دادگاه جنایات جنگی شده‌اند.

آمریکا، امروز چهارمین آزمایش موشک ضدموشک را با موفقیت انجام داد که انتقاد شدید روسیه را در پی داشت. ژنرال [پرویز] مشرف، [رئیس‌جمهور پاکستان]، دیروز وارد هند شده و اعلام شده، مذاکراتشان مثبت بوده؛ او متولد دهلی است که به پاکستان مهاجرت کرده و مسأله کشمیر، مهم‌ترین مانع نزدیکی آنها است. روسیه اعلام کرده که موجوداتی از کرات آسمانی، در سرزمین روسیه فرود آمده‌اند و از خاک زمین، نمونه‌برداری کرده‌اند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

نظر شما