شناسهٔ خبر: 67666556 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

پنجه های شیر فروختنی نیست

«دکتر علیرضاعرب»

صاحب‌خبر -

 

خبرگزاری قدس | دکتر علیرضاعرب

 

در چشم انداز استراتژی امنیتی و نظامی ایران، رسیدن به مرحله "آستانه هسته ای" در کنار افزایش "نفود منطقه ای" ، حمایت متقابل از "گروه های مقاومت" و ارتقاء "توان موشکی و پهبادی" همگی، ستون های اصلی محسوب شده و ضامن ارتقاء بازدارندگی کشور ارزیابی می گردند.

 

یکی از بزرگترین درسهای 7 اکتبر و عملیات "وعده صادق" در 14 آوریل برای کشورمان ، شناخت کامل تر و دقیق تر از محدودیت ها، مشکلات ، چالش ها و حتی خطرات متعدد عملیاتی گروه های مقاومت و اقدامات موشکی و پهبادی ایران در سطح منطقه و به ویژه در چهارچوب یک رویارویی مستقیم ، طولانی و گسترده با اسرائیل است.

 

اکنون بیش از پیش مشخص شده که رسیدن ایران به مرحله "آستانه هسته ای" ، بازدارندگی بزرگ ، قائم به خویش و منحصر بفردی را برای کشورمان ایجاد خواهد کرد و به طور فزاینده ای و بیش از پیش ، موازنه استراتژیک را در محیط منطقه ای و بین المللی به نفع ما تغییر خواهد داد.

 

بزرگترین و منحصربفرد ترین عنصر بازدارندگی برای ایران ، که نسبت به دو عنصر "نفوذ منطقه ای" و "توان موشکی و پهبادی" ، دارای محدودیت های کمتر و ضمانت قوی تری هست و مهمتر اینکه کنترل کامل و مستمر آن نیز مقدور است ، همانا بازدارندگی نشات گرفته از رسیدن کشور به مرحله "آستانه هسته ای" است.

 

حال سوال اصلی اینجاست: کدام شیر آن هم در قلب منطقه ای متشنج و بحران زده ، پنجه های قدرتمندی که ضامن حیات و امنیتش است را به فروش می گذارد؟!!!

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما