شناسهٔ خبر: 67666373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«چرا باید این کارها را بکنم؟»/ عواقب گوش ندادن به والدین به زبان طنز

تهران- ایرنا- کتاب «چرا باید این کارها را بکنم؟» با زبانی طنز، دلیل رعایت کردن برخی قوانین و توصیه‌ها از جانب پدر و مادرها را با زبانی کودکانه شرح می‌دهد و حس مسئولیت‌پذیری را در کودکان افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب «چرا باید این کارها را بکنم؟» نوشته بریگیته راب و ترجمه گیتا رسولی در ۳۵صفحه مصور رنگی و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات علمی و فرهنگی (پرنده آبی) روانه بازار نشر شده است.

این کتاب با حوصله و شوخ‌طبعی بسیار به کودکان یاد می‌دهد به چه دلایلی باید قوانین پدر و مادرشان را رعایت کنند، چرا باید مسواک بزنند یا زیادی تلویزیون تماشا نکنند و رعایت نکردن هر توصیه‌ای چه عواقبی به همراه دارد.

در خلاصه کتاب «چرا باید این کارها را بکنم؟»آمده است: «چرا باید این کارها را بکنم؟»کتابی است که با استدلالی ساده و شیرین به کودکان وظایف ابتدایی‌شان را می‌آموزد و عواقب انجام‌ندادن کارها را نشان می دهد.

«تینا باید از خوکچه هندی‌اش مراقبت کند و گرنه خوکچه هندی می رود»

«اگر یولیا قبل از سفر به توالت نرود، باید صبر کند تا پدرش بتواند جایی برای دستشویی نگه دارد یا کنار جاده دستشویی کند.»

برگیته راب نویسنده کتاب با زبانی طنز، دلیل رعایت کردن برخی قوانین و توصیه ها از جانب پدر و مادرها را با زبانی کودکانه شرح می دهد و حس مسئولیت‌پذیری را در کودکان افزایش می دهد. کتاب دارای طراحی و تصویرگری بسیار خوب است که کودک با آن ارتباط برقرار می کند.

نظر شما