شناسهٔ خبر: 67666259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز حسابرسی مناطق شهرداری تهران

مژگان انصاری

اعضای شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرسی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مناطق شهرداری تهران را آغاز کرده و در جریان آن گزارش شهرداری منطقه ۱۶ را به تصویب رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز حساب‌گزارش حسابرس مالی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری منطقه ۱۶ را روی میز بررسی خود قرار دادند و محمد آخوندی، رئیس کمیسیون بودجه با بیان اینکه ۲۵ تکلیف برای شهرداری تهران در گزارش حسابرسی مالی مناطق در نظر گرفتیم، گفت: گزارش حسابرسی مناطق با منطقه ۱۶ آغاز شد و نوع حسابرس‌ها با حسابرسی سازمان و شرکت‌ها متفاوت است و اظهارنظر نداریم.

وی با بیان اینکه بررسی گزارش‌های حسابرسان از مناطق نشان داد که بخشی از مشکلات ارتباط مستقیمی با خود منطقه ندارد بلکه باید کارگروهی در شهرداری با حضور معاونت‌های دخیل از جمله معاونت مالی تشکیل شود، گفت: باید این کارگروه تشکیل شده تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند و گزارش آن را به شورای شهر بدهند.

ناصر امانی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در ادامه با تاکید بر اینکه معاون مالی شهرداری تهران و مدیران مرتبط باید در جلسه شورا حضور داشته باشند، گفت: قرائت گزارش حسابرس مجموعه‌ها باید با حضور معاون مالی باشد چراکه به صورت شکلی و ماهیتی مشکلات زیادی در مناطق وجود دارد که مربوط به خود مناطق هم نیست و باید معاونت‌ها وارد شوند.

محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه یکی از موضوعات منطقه ۱۶ درخصوص وضعیت مشارکت‌ها است، گفت: سه پروژه مشارکتی مطرح داریم که یک مورد از این پروژه‌ها رفع مشکل شده است و در پروژه مسافر نیز مشارکت‌کننده در حال فعالیت است به‌گونه‌ای که این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه پروژه شهربانو در پنج هزار متر مربع تا دو هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: مجموعه شهدای گمنام نیز با ۱۱۰۰ متر زیربنا در حال ساخت است و پارکینگ چهار هزار متری جوادیه نیز در حال ساخت است. این در حالی است که در دو سال گذشته ۷۵ هزار تن آسفالت در سطح منطقه توزیع شده است و امیدواریم بتوانیم با تعریف ۲۲ پروژه مشارکتی درآمدهای منطقه را به سمت درآمدهای پایدار ببریم.

وی افزود: باید سه درصد نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۶ انجام می‌شد که این عدد را به حدود چهار درصد افزایش دادیم، گفت: یک زمین ۴۸ هکتاری را برای ایجاد یک شهرک پیش‌بینی کردیم که می‌بایست فرایند اخذ مجوزات قانونی آن سپری شود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی برای منطقه ۱۶ را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

انتهای پیام

نظر شما