شناسهٔ خبر: 67666163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«تدبر در قرآن » و تفسیر کوتاه آیه توسط رئیس اداره تبلیغات گن... -

اقتصاد ایران: گناوه- رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه در برنامه «تدبر در قرآن» که ویژه ماه محرم در حال اجرا است به تفسیر کوتاه آیه کلام الله مجید پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی در برنامه تدبر در قرآن که ویژه ماه محرم برگزار می‌شود، به تفسیر کوتاه آیه «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ وَلَکِن کَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ (۹۶ اعراف) و اگر مردم شهرها و آبادی‌ها ایمان آورده و تقوا پیشه کرده بودند، قطعاً (درهای) برکات آسمان و زمین را بر آنان می‌گشودیم، ولی آنان (آیات ما را) تکذیب کردند، پس ما هم به خاطر عملکردشان آنان را (با قهر خود) گرفتیم» پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه بیان کرد: برکت نعمت‌ها و خیر افزون و فراوان الهی برای مخلوقات است.

وی گفت: این کلمه، سه بار در قرآن، تنها در حالت جمع، یعنی برکات به‌کار رفته است و از آنجا که در قرآن، برکت همواره مستند به خداوند شده، ایجاد آن را فقط به‌دست خداوند دانسته‌اند.

وی ادامه داد: ایمان، تقوا، استغفار، ذکر، اطاعت خدا، عدالت و نرم‌خویی را از عوامل جلب برکات الهی و در مقابل، برخی از رفتارهای انسان از جمله ارتکاب گناهان و ترک امر به معروف و نهی از منکر را از موانع دریافت برکت الهی دانسته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه یادآور شد: بعضی از مخلوقات خداوند، از مظاهر و نشانه‌های برکت قرار داده شده‌اند؛ پیامبرانی چون حضرت نوح (ع)، مؤمنان صالح، قرآن کریم، زمان‌هایی مانند شب قدر، مکان‌هایی مانند مکه و جلوه‌هایی از طبیعت مانند باران از نمونه‌های برکات الهی معرفی شده‌اند..

نظر شما