شناسهٔ خبر: 67666131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

یک گام تا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ علی‌الحساب تیرماه چه زمانی واریز می‌شود؟

اقتصادنیوز : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ این سوالی است که همچنان مطرح است و نشان می دهد که کماکان این موضوع مهم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. متناسب‌سازی اما خلاصه می‌شود به واریز علی‌الحساب سه میلیون تومانی مربوط به سه ماه نخست سال و هنوز خبری در ارتباط با تیرماه منتشر نشده است.

صاحب‌خبر -

دولت سیزدهم روزهای پایانی کار خود را سپری می‌کند اما سرنوشت موضوع مهمی که حتی به مناظرات انتخاباتی کشید، هنوز نامعلوم است؛ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی. مساله‌ای که به یکی از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان بدل شده اما مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به‌تازگی خطاب به این گروه از بازنشستگان گفته است؛ نگران نباشند!

با اینحال، آخرین خبرها در این باره مربوط به متناسب‌سازی حقوق است که  در جریان آن وجه سه میلیون تومانی با عنوان علی‌الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد. البته این واریزی مربوط به فرودین تا خردادماه بود و داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات آن اعلام کرد که «مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به هر یک از ۲.۶ میلیون بازنشسته صندوق‌های لشگری و کشوری و ۴.۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی، در مجموع با ۲۰ ههمت اعتبار پرداخت شد.»

حالا بازنشستگان پیگیر واریز مبلغ مربوط به تیرماه هستند؛ موضوعی که به سخنان احمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی هم کشید. به گزارش ایلنا، وی در این باره گفت: «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری سال‌ها قبل کلید خورد و اکنون در برنامه هفتم به عنوان یک تکلیف قانونی مصوب شده است؛ براین اساس، باید از ابتدای امسال اجرا شود. مسئولان بیایند تا بازنشستگان زنده‌اند، دستور اجرای همسان‌سازی را صادر کنند.»
حسینی با تاکید بر اینکه باید از فروردین‌ماه همسان‌سازی برای همه بازنشستگان اجرا شود؛ ادامه داد: «هرچند در این تورم مبلغ همسان‌سازی بسیار کم است، باز پول چند قرص نان برای بازنشستگان می‌شود و همین هم غنیمت است.»
 

 

نظر شما