شناسهٔ خبر: 67647080 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بدقولی جدید در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403/ خبری از واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی نیست؟!

علی اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان تهران، با بیان اینکه براساس نامه مخبر قرار بود تا زمان تصویب و اجرای آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب به حساب همه بازنشستگان واریز شود؛ گفت: این ماه خبری از واریز یک میلیون تومان نیست و گویا تامین اجتماعی با واریز همان سه میلیون برای ماه‌های آغاز سال، کار را تمام شده فرض کرده است.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ ایلنا نوشت: واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم ماه آغاز شده است؛ با این حال، خبری از واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی نیست.

علیرغم نامه رسمی دولت، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشد.

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم ماه آغاز شده است؛ با این حال، خبری از واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی نیست.

علی اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان تهران، با بیان اینکه براساس نامه مخبر قرار بود تا زمان تصویب و اجرای آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب به حساب همه بازنشستگان واریز شود؛ گفت: این ماه خبری از واریز یک میلیون تومان نیست و گویا تامین اجتماعی با واریز همان سه میلیون برای ماه‌های آغاز سال، کار را تمام شده فرض کرده.

وی افزود: برای علی‌الحساب متناسب‌سازی، فیش صادر نشده است و با وجود انتظار بازنشستگان، سازمان اراده‌ای برای پرداخت آن ندارد؛ قرار بود ماهانه یک میلیون تومان به حساب همه بازنشستگان از جمله بازنشستگان کارگری واریز شود، اما تامین اجتماعی در این زمینه کوتاهی کرده است.

مسئله‌ی بعدی، تاخیر در واریز مستمری تیرماه است؛ در این پرداخت‌ها، یکی دو روز تاخیر اتفاق افتاده؛ مستمری‌بگیرانی که باید چهارشنبه مستمری خود را دریافت می‌کردند تا پایان پنج‌شنبه حقوق‌شان واریز نشد و این تاخیر به سایر بازنشستگان سرایت کرده است. به گفته عیوضی، این تاخیر چیز جدیدی نیست و ماه‌هاست که تبدیل به یک روال عادی در تامین اجتماعی شده.

به گفته وی، بازنشسته حداقل‌بگیر نیمی از ماه دستش خالی‌ست و حتی یک روز تاخیر در پرداخت، مشکلات بسیار برای این بازنشسته به وجود می‌آورد؛ مسئولان تامین اجتماعی باید به این مسئله توجه داشته باشند.

نظر شما