شناسهٔ خبر: 67666125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دانشگاه‌های شیراز و سنت‌پترزبورگ ۱۲ قرارداد پژوهشی امضا کردند

در بازدید معاون پژوهش و فناوری و رئیس میز روسیه دانشگاه شیراز از دانشگاه معدن سنت پترزبورگ روسیه، نقشه راه اجرایی تفاهم‌نامه دو دانشگاه منعقد شد و به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شیراز، علی حفیظی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: پس از برگزاری جلسات مکرر نقشه راه اجرایی تفاهم‌نامه دو دانشگاه منعقد شده که در آن، توافقات متنوعی در همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی گنجانده شده است.

وی در ادامه به از مهم‌ترین بندهای این نقشه‌ی راه پرداخت و گفت: عقد ۱۲ قرارداد همکاری پژوهشی مشترک اعضای هیئت‌علمی دو دانشگاه، بورسیه تحصیلی ۱۰ دانشجوی دوره دکتری تخصصی، ادامه اجرای مدرسه تابستانی دانشگاه سنت پترزبورگ برای دانشجویان دانشگاه شیراز و مدرسه زمستانی دانشگاه شیراز برای دانشجویان دانشگاه سنت پترزبورگ از مهم‌ترین بندهای این نقشه راه است.

وی افزود: ایجاد مرکز تخصصی دانشگاه سنت پترزبورگ در دانشگاه شیراز و ایجاد آزمایشگاه تخصصی دانشگاه شیراز در دانشگاه سنت پترزبورگ، استفاده از مرکز آموزشی و پژوهشی حفاری دانشگاه سنت پترزبورگ توسط دانشگاه شیراز، حمایت از پژوهش‌های مشترک دو دانشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی زمین شناسی مشترک بین دانشگاه شیراز دانشگاه معدن سن پترزبورگ برای دانشجویان دو دانشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای مهندسین معدن ایران توسط دانشگاه سن پترزبورگ با نظارت دانشگاه شیراز که ازسوی سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس شناسایی انتخاب و اعزام خواهند شد برخی دیگر از بندهای مهم این تفاهم‌نامه است.

امضای تفاهم‌نامه بین موسسه ISC و دانشگاه سن‌پترزبورگ

دکتر احمد فاضل‌زاده؛ رئیس موسسه ISC نیز در جریان دیدار از دانشگاه معدن سن پترزبورگ فدراسیون روسیه مجموعه‌ای از تفاهم‌ها در قالب یک تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری امضا کرد.

رئیس مؤسسه ISC در مورد مفاد این تفاهم‌نامه گفت: در این تفاهم نامه بر روی گسترش سکوهای علم، فناوری و نوآوری مؤسسه ISC به خصوص نظام ایده ها و نیازها (نان) به کشور فدراسیون روسیه موافقت شد. همچنین به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد مندرج در این تفاهم ‌نامه مقرر شد تا برای نظام‌مند کردن همکاری‌ها و به خصوص توسعه خدمات مؤسسه ISC به فدراسیون روسیه، مرکز بین‌المللی همکاری در پژوهش، آموزش و فناوری در دانشگاه معدن سن پترزبورگ تأسیس شود. این مرکز به عنوان دفتر منطقه‌ای مؤسسه ISC نیز عمل خواهد کرد. همچنین مقرر شد تا ظرف مدت یک ماه از امضای این تفاهم‌نامه کمیته‌ای مشترک برای تسریع در ایجاد این مرکز و تحقق مفاد این تفاهم‌نامه ایجاد شود.

دانشگاه‌های شیراز و سنت‌پترزبورگ ۱۲ قرارداد پژوهشی امضا کردند

فاضل زاده ادامه داد: مؤسسه ISC نمایه‌سازی نشریات علمی و معتبر را به عنوان یکی از اهداف مهم خود دنبال می کند. هرچند تمرکز بر روی نمایه سازی نشریات کشورهای اسلامی است، پیرو درخواست این مؤسسه نشریات سایر کشورها را نیز بررسی و در صورت احراز شرایط در سامانه نشریات علمی خود نمایه می‌کند. بر این اساس مقرر شد نشریات دانشگاه معدن سن پترزبورگ و در مرحله بعد فدراسیون روسیه نیز از طریق مرکز بین المللی همکاری برای نمایه سازی به مؤسسه ISC ارسال شود. همچنین مقرر شد تا سامانه سرآمدان علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری مؤسسه ISC نیز به فدراسیون روسیه گسترش یابد تا در قالب این برنامه سرآمدان و نخبگان علمی این کشور شناسایی و گردآوری شود.

وی در مورد سایر بندهای مهم تفاهم نامه گفت: ما همچنین در مورد ثبت همایش های معتبر دانشگاه و در سطح کلی تر فدراسیون روسیه تفاهم کردیم.

نظر شما