شناسهٔ خبر: 67665973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد و گردوخاک و کاهش شعاع دید در مناطقی از استان طی ۴۸ ساعت پیش رو، هشدار سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از شامگاه امروز یکشنبه تا روز سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ تیرماه)، وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید و افزایش آلایندگی هوا در مناطق شمال، مرکز و شرق استان پیش‌بینی می‌شود که شدت آن در نیمه شمالی استان خواهد بود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، شهرهایی از جمله آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه، شهر اصفهان و فرودگاه شهید بهشتی متأثر از شرایط باد و گردوخاک خواهند بود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کم شدن شعاع دید به ویژه در محورهای شرق و شمال استان و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال هشدار داده و توصیه کرده است که شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) از حضور در فضای باز بپرهیزند.

هواشناسی اصفهان در اطلاعیه خود افزوده است که شهروندان برای جلوگیری از خسارات احتمالی از تردد و پارک خودرو در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده خودداری کنند.

نظر شما