شناسهٔ خبر: 67665938 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دلیل نژادپرستی علیه وینیسیوس از نظر ملی‌پوش پیشین برزیل - اکونیوز

اقتصاد ایران: یکی از بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال برزیل، توهین‌های نژادپرستانه علیه هموطنش در تیم رئال مادرید را ناشی از رفتارهای خود او دانست.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آلبرتو گومس مونترو ملقب به پینتینیو بازیکن سابق تیم ملی برزیل که به واسطه حضور در تیم‌های سویا و کادیس سابقه بازی در لالیگا را هم دارد، نژادپرستی‌های صورت گرفته چند سال اخیر در مورد وینیسیوس جونیور را نشأت گرفته از رفتارهای محرک خود او دانست.

پینتینیو در گفت‌و‌گو با سایت فلش‌اسکور، در پاسخ به این سؤال که آیا هموطنش را شایسته بردن توپ طلا می‌داند، گفت: من جزو منتقدان سرسخت وینیسیوس بوده‌ام. او از فلامنگو جدا شد و در حالی به اینجا (اسپانیا) آمد که همه مردم هر طور که می‌شد حمایتش کردند و در عوض اولین کاری که او انجام داد گلایه از موضوع نژادپرستی بود. من 44 سال است که دارم در اسپانیا زندگی می‌کنم و در این مدت هرگز کسی با لفظ «سیاه» مرا خطاب نکرده است. در مورد وینیسیوس اما اتفاقی که دارد می‌افتد این است که خودش با کارهایی که انجام می‌دهد، مردم را تحریک می‌کند که به او توهین کنند؛ خب البته الان کمی بهتر شده ... او کمی دلقک است و باید تمرکز خودش را روی فوتبال بگذارد و از حاشیه پرهیز کند.

ملی‌پوش پشین برزیل ادامه داد: این روزها، بازیکنان جوان، دو لیوان مشروبات الکلی می‌خورند و بعد به زمین بازی می‌روند تا خودشان را وقف راه رفتن روی اعصاب حریف کنند. این کار تمرکزشان را می‌گیرد و مانع از آن می‌شود که به وظیفه اصلی‌شان در زمین که فوتبال بازی کردن است، عمل کنند. من از این جهت ایرادهای فراوانی در سبک بازی وینیسیوس می‌بینم. الان که رفتارش بهتر شده، مردم هم کمتر به او توهین می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما