شناسهٔ خبر: 67665927 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سوال مخاطبان تابناک:

چرا سازمان سنجش از برگزاری آزمون آیلتس سرباز می‌زند؟

چند مخاطب تابناک از عدم برگزاری آزمون آیلتس در ایران گلایه کردند.

صاحب‌خبر -

تابناک- مخاطبین با تماس با تحریریه تابناک عنوان کردند با وجود اینکه، موسسه IDP (به عنوان متولی اصلی آزمون آیلتس) اجازه برگزاری آزمون آیلتس در ایران صادر کرده، اما سازمان سنجش بدون ارائه هیچ توضیحی از فراهم کردن مقدمات برگزاری این آزمون جلوگیری می‌کند.

چرا سازمان سنجش از برگزاری آزمون آیلتس سرباز می‌زند؟

به خاطر این سهل انگاری سازمان سنجش، هموطنان برای شرکت در این آزمون می‌بایست به یکی از کشور‌های همسایه (عراق، ترکیه، دبی و...) مراجعه و حداقل حدودا ۷۴۰ دلار بابت شرکت در  آزمون آیلتس هزینه کنند.

قابل تاسف اینکه براساس برخی گزارش‌ها سالانه حداقل ۲۰ هزارنفر قصد شرکت در این آزمون را دارند و با یک ضرب و جمع ساده متوجه می شوید که این تصمیم سازمان سنجش چه هزینه هنگفتی را به کشور و هموطنان تحمیل کرده است.

یکی از این مخاطبان در واکنش به این اقدام سازمان سنجش به تابناک می‌گوید: قربانیان این کم کاری و بی توجهی هزاران جوان متخصص ایرانی هستند که با عدم برگزاری این امتحان در ایران ناچار مجبور می‌شوند به کشور‌های همسایه سفر کنند و هزینه‌های هنگفت نیز بابت این آزمون ساده صرف کنند.

چرا سازمان سنجش از برگزاری آزمون آیلتس سرباز می‌زند؟

مخاطب دیگری از مسئولین سازمان سنجش پرسیده: آیا فردی که مراحل گرفتن ویزا و. گذرانده و مجبور شده برای امتحان سفر کند می‌تواند عملکرد خوبی در این آزمون داشته باشد؟ مگر فلسفه وجودی نهاد‌های ملی از جمله سازمان سنجش، فراهم کردن مسیر رشد و تعالی ملت شریف ایران نیست؟


تابناک آمادگی دارد تا استدلال مسئولین سازمان سنجش را پیرامون این موضوع منعکس کند.

 

چرا سازمان سنجش از برگزاری آزمون آیلتس سرباز می‌زند؟

نظر شما