شناسهٔ خبر: 67665769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۷۱ هزار سفیر سلامت خانوار در استان بوشهر جذب‌ شد

بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سفیران سلامت خانواده مراقبت خود و خانواده‌شان را به عهده‌دارند، که تاکنون ۷۱ هزار و ۴۴۴ نفر سفیر سلامت خانوار در استان بوشهر جذب‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی فرد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خود مراقبتی، شامل اعمالی است اکتسابی، آگاهانه و هدف‌دار که مردم برای خود، فرزندان و خانواده‌شان انجام می‌دهند تا تندرست بمانند، از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود حفاظت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: حیطه‌های خود مراقبتی شامل ارتقای سلامت، اصلاح سبک زندگی، پیشگیری از بیماری، خودارزیابی، حفظ سلامت، مشارکت در درمان و توان‌بخشی است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برنامه ملی خود مراقبتی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حال اجرا است، افزود: سفیران سلامت خانواده (خود مراقبتی فردی) مراقبت خود و خانواده‌شان را به عهده‌دارند، که تاکنون ۷۱ هزار و ۴۴۴ نفر سفیر سلامت خانوار در استان بوشهر جذب‌شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: همچنین در برنامه خود مراقبتی سازمانی و اجتماعی، سازمان‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورایاری‌ها تحت پوشش دانشگاه نیز برنامه‌ای برای مراقبت از سازمان خود و محلات تحت پوشش، تدوین و اجرا می‌کنند.

اجرای برنامه خود مراقبتی اجتماعی

وی گفت: در این راستا تاکنون ۹۷ سازمان (ادارات دولتی و غیردولتی) جذب برنامه خود مراقبتی سازمانی و ۶۳ شورای اسلامی شهر و روستا در استان جذب برنامه خود مراقبتی اجتماعی شده‌اند.

برجوئی‌فرد اظهار داشت: همچنین برنامه ملی خود مراقبتی در مدارس تحت عنوان برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی با جذب و تربیت ۶۱ هزار و ۲۳۱ نفر سفیر سلامت دانش‌آموز و در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تحت عنوان برنامه سفیران سلامت دانشجویی و سفیران سلامت طلبه با جذب و تربیت ۱۷۶۴ نفر سفیر سلامت دانشجو و ۳۱۶ نفر سفیر سلامت طلبه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه خود مراقبتی به دنبال گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانه‌ها و محلات است، اضافه کرد: در برنامه تحول نظام سلامت، برنامه ملی خود مراقبتی به‌عنوان پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت طراحی و بسته خود مراقبتی در حال اجرا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: مردم با انتخاب گزینه‌های سالم، سلامت را به‌عنوان یک ثروت حفظ کرده و ارتقا می‌دهند که این انتخاب نیازمند برخورداری از سواد سلامت و تمرین مهارت‌های خود مراقبتی است.

برجوئی‌فرد گفت: درنهایت برنامه ملی خود مراقبتی مجموعه برنامه‌هایی را برای ایجاد، تقویت و ترویج این مهارت در سبک زندگی سالم آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: نظر به اهمیت موضوع خود مراقبتی، ۴ تیر لغایت ۳ مرداد را ماه خود مراقبتی نام نهاده‌اند، به همین مناسبت به‌تمامی همکاران عرصه سلامت به‌ویژه کارشناسان آموزش و ارتقای سلامت، داوطلبین سلامت و سفیران سلامت که در تحقق این امر تلاش مضاعف دارند خدا قوت می‌گویم و سلامتی و موفقیت را برایشان آرزومندم.

نظر شما