شناسهٔ خبر: 67665543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازداشت ۹ هزار و ۶۵۵ فلسطینی در کرانه‌باختری از هفتم اکتبر

تهران-ایرنا- باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی از افزایش شمار شهروندان فلسطینی بازداشت‌ شده توسط رژیم صهیونیستی در کرانه‌باختری رود اردن به ۹ هزار و ۶۵۵ نفر از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی امروز یکشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲ روز گذشته ۳۰ شهروند فلسطینی دیگر را در مناطق مختلف کرانه‌باختری بازداشت کرد.

این باشگاه افزود: با احتساب این آمار، تعداد کل فلسطینی های بازداشت شده در کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۹ هزار و ۶۵۵ نفر رسید.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

رژیم اسرائیل در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی، حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم بیگناه نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد.

تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند، در این حملات شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما