شناسهٔ خبر: 67665451 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصویب تاسیس مکتب هنر رضوی و اساسنامه دانشگاه سوره در شورای هنر

پریسا سیدیان

در جلسه شورای هنر که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ماده واحده تأسیس مکتب هنر رضوی و کلیات اساسنامه دانشگاه سوره به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی - رییس شورای هنر با اشاره به ظرفیت‌های بالای آستان قدس رضوی از منظر هنری و معنوی، ایجاد مکتب هنر رضوی را کاری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) هم بر این اساس ایجاد شده است.

وی از مدیران موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی خواست تا از توان استادان و مدیران حاضر در شورای هنر بیشتر استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد دانشگاه سوره نیز گفت: انتظارات از این دانشگاه برای تربیت نیروهای کارشناس و مدیر در حوزه‌های مختلف هنری زیاد است و اصلاح و ارتقای اساسنامه آن کاری ضروری است.

بنابر اعلام پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع‌فرهنگی، وزیر ارشاد از رییس این دانشگاه خواست اساسنامه جدید آن طوری اصلاح شود که در هیات امنای دانشگاه علاوه بر شخصیت‌های هنری حقیقی، نمایندگان مراکز، نهادها و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی و هنری نیز عضویت داشته باشد.

در این جلسه که روز شنبه - ۲۳ تیر ماه برگزار شد، ماده واحده تأسیس مکتب هنر رضوی که توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ارائه شد، به تصویب رسید و قرار شد سند برنامه اجرایی این مکتب تهیه و برای تصویب نهایی به شورای هنر ارسال شود.

همچنین اساسنامه اصلاح شده دانشگاه سوره مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید تا بعد از اعمال نظرات اصلاحی اعضای شورا، به همراه گزارش تحلیلی و آسیب شناسانه دانشگاه سوره، برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

انتهای پیام

نظر شما