شناسهٔ خبر: 67665312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری نخستین نشست شورای راهبری مدیریت پیشرفت پایدار شهر شیراز

شیراز- ایرنا- نخستین نشست شورای راهبری مدیریت پیشرفت پایدار شهر شیراز به ریاست استاندار فارس و با حضور امام جمعه شیراز، شهردار، اعضای شورا و نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، استاندار فارس در این نشست گفت: جلسات این شورا باید به شکل منظم، ماهانه و با دستور کار مشخص برگزار شود.

محمد هادی ایمانیه افزود: این جلسات زمانی نتیجه بخش خواهد بود که دستور کارهای مشخص مطرح و از پیش به اطلاع اعضا رسانده شود.

او ادامه داد: دبیر این شورا از بین افرادی انتخاب شود که در میان دستگاه‌ها و سازمان‌ها شناخته شده باشد تا پاسخگویی به وی سرعت پیشرفت کار را افزایش دهد و بنابر این یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان دبیر منصوب خواهد شد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ورودی‌های شهر شیراز از سمت خرامه، پل فسا و جاده بوشهر، خواستار بهسازی و تعریض این ورودی‌ها شد.

برگزاری نخستین نشست شورای راهبری مدیریت پیشرفت پایدار شهر شیراز

استاندار فارس افزود: منابع مالی برای تعریض ورودی‌های شهر شیراز از مسیر الحاق، تغییر کاربری، مولدسازی و ارزش افزوده تامین می‌شود.

ایمانیه، در خصوص وضعیت بزرگراه امام خمینی (ره) گفت: منابع مالی برای ایمن سازی این محور نیز از طریق ماده ۵۶، تهاتر زمین، اوراق مشارکت و سازمان ملی زمین تامین شود.

وی، با اشاره به کاهش حجم ذخیره سد تنگ سرخ شیراز و تبدیل آن به یک آب بند با ظرفیت محدود نیز گفت: آب منطقه‌ای استان طی سه الی چهار ماه آینده با پیمانکار جدید این طرح قرارداد منعقد خواهد کرد.

ایمانیه همچنین با اشاره به تعداد خطوط در حال احداث مترو شیراز، بر ضرورت تامین واگن‌های این خطوط تاکید کرد.

او افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با معاون حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت، گشایش‌های خوبی برای تامین واگن‌های مورد نیاز شهر شیراز در حال انجام است.

نظر شما