شناسهٔ خبر: 67665306 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دپوی بالای شیر خشک در کشور/ کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولیدکننده

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در حال حاضر دپوی شیرخشک در کشور زیاد است، در عین حال بر کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولید و توزیع کننده شیرخشک تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی با اشاره به بحران حدود یک سال گذشته شیرخشک در کشور و تلاش‌های انجام شده جهت ایجاد ثبات در بازار شیرخشک‌ها اظهار کرد: کمبود شیرخشک در ماه جاری به چهار محصول و برند رسیده است و به منظور رفع همین موضوع نیز ساختارسازی کرده‌ایم.

وی تأخیر در بازپرداخت بیمه‌ها را از دیگر مباحثی دانست که مسبب ایجاد مشکل برای چند قلم شیرخشک است و افزود: بازپرداخت بیمه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و آن مواردی که در سامانه تی‌تک ثبت می‌کنند، مطالبات تا اردیبهشت را دریافت کرده‌اند و بنابراین تأخیرهای بیمه‌ها از پنج ماه به حدود ۵۰ روز رسیده است، البته با با برندهای اصلی شیرخشک نیز توافق کرده‌ایم که تسویه‌ها سه ماهه انجام شود.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اصرار بر مصرف برند خاصی از شیرخشک از سوی مصرف‌کنندگان را از دیگر عوامل بروز بعضی کمبودهای موقتی دانست و گفت: در این زمینه نیز به فرهنگ‌سازی نیاز است تا در مواقع لزوم از برندهای جایگزین استفاده شود.

رستمی اضافه کرد: اگر کمبود موقتی برخی برندهای خاص را کنار بگذاریم، دپوی شیرخشک کوپنی در استان‌ها روی هفت ماه و هشت ماه است.

وی با تاکید بر لزوم کنترل روزانه خروجی شرکت‌های تولید و توزیع کننده شیرخشک افزود: در حال حاضر دپوی شیرخشک در کشور زیاد است.

نظر شما