شناسهٔ خبر: 67665169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش مکرون به ترور ترامپ/ آرزوی رئیس جمهور فرانسه چه بود؟

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه امروز یکشنبه با «تراژدی» خواندن تلاش برای ترور رئیس جمهوری سابق آمریکا، برای او آرزوی «بهبود سریع» کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مکرون در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این یک تراژدی برای دموکراسی های ما است. فرانسه در شوک و خشم مردم آمریکا شریک است.

رئیس جمهوری فرانسه نوشت: به ترامپ و قربانیان این حمله فکر می کنم. فرد تیرانداز کشته شده و تعداد دیگری زخمی شدند این یک تراژدی برای دموکراسی های ما است.

خبر مرتبط
روایت متفاوت شاهد سوءقصد به ترامپ/ 2 بار تلاش کردم ترامپ را...

اقتصادنیوز: یک شاهد سوءقصد به ترامپ ادعا کرد: دو بار تلاش کردم تا به یک افسر پلیس درباره تیرانداز پیش از شلیک، اطلاع دهد، اما او اهمیتی نداد.

برخی از سران کشورهای دنیا تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا را «خشونت سیاسی» خوانده و آن را محکوم کردند.

کی‌یر استارمر نخست وزیر جدید انگلیس نیز گفت: صحنه‌های گردهمایی ترامپ در پنسیلوانیا ما را شوکه کرد. ما همه اشکال خشونت سیاسی را به قوی‌ترین وجه محکوم کرده و در این لحظات بهترین آرزوهایمان را برای ترامپ و خانواده‌اش می‌فرستیم.

ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

 

نظر شما