شناسهٔ خبر: 67665125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با همشهری آنلاین:

رئیس جمهور منتخب به دنبال تقویت محور مقاومت است | پزشکیان شخصیت اعتدال‌گرا دارد

هانی‌زاده گفت: پیامی که رئیس جمهور منتخب در پاسخ به نامه سیدحسن نصرالله ارسال و در آن اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا محور مقاومت تقویت شود، این موضوع نشان داد که رئیس جمهور به دنبال تقویت محور مقاومت و کمک به مردم فلسطین است.

صاحب‌خبر -

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به رویکرد مسعود پزشکیان نسبت به موضوع مقاومت و حمایت از کودکان غزه، اظهار کرد: اظهارات اخیر آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب درخصوص محور مقاومت و انتقاد شدید از جنایات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که رئیس دولت چهاردهم، درصدد است همان مسیری که شهید رئیسی نسبت به موضوع مقاومت دنبال می‌کرد را دنبال کند.

وی ادامه داد: پیامی که رئیس جمهور منتخب در پاسخ به نامه سیدحسن نصرالله ارسال و در آن اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا محور مقاومت تقویت شود، این موضوع نشان داد که رئیس جمهور به دنبال تقویت محور مقاومت و کمک به مردم فلسطین است.

هانی‌زاده بیان کرد: البته مسئله فلسطین و محور مقاومت یک مسئله ارزشی در نظام جمهوری اسلامی است، هر رئیس جمهوری از هر طیفی که باشد نمی‌تواند نسبت به این موضوع و تقابل با رژیم صهیونیستی، کوتاهی کند.

کارشناس مسائل منطقه گفت: آقای پزشکیان شخصیتی است که جایگاه رئیس جمهور ایران را به عنوان رئیس دولت تاثیرگذار منطقه‌ای و جهانی حفظ خواهد کرد، هرچند که این امر به وزیر خارجه پیشنهادی او نیز مربوط می‌شود. وزیرخارجه ایران همانطور که رهبران مقاومت به آن اشاره کردند، صرفا وزیر خارجه مربوط به ایران نیست بلکه وزیر خارجه محور مقاومت بوده لذا باید در انتظار معرفی وزیر خارجه از سوی او باشیم.

وی تصریح کرد: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور منتخب نشان داد که شخصیت اعتدال گرا بوده و تحت تاثیر جریان‌های بیرونی و داخلی قرار نخواهد گرفت و به دنبال این است که جایگاه ایران را در سطح منطقه و جهان حفظ کند، به همین دلیل باید در انتظار رفتار او در چارچوب نظام سیاسی حاکم بر کشور در حوزه بین‌الملل باشیم.

نظر شما