شناسهٔ خبر: 67665086 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

تاثیرگذاری تبلیغات بیلبوردی: رازهایی که برندهای بزرگ در تبلیغات بیلبوردی موفق دارند!

در این بخش درباره تبلیغات بیلبوردی، انواع و اصول ان صحبت کرده ایم. همچنین به بررسی ارزیابی عملکرد این نوع تبلیغات و مزایای و در نهایت معایب آن میپردازیم.

صاحب‌خبر -

تبلیغات بیلبوردی یکی از رسانه‌های تبلیغاتی مفید است که برای شناساندن محصول و برند به مشتریان بالقوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که تبلیغات بیلبوردی خلاقانه داشته باشید، قطعاً تبلیغات شما اثربخش خواهد بود. برای تأثیرگذاری تبلیغات بیلبوردی نیاز به دریافت آموزش‌های تخصصی دارید که در حال حاضر مجموعه برند اکسین با ارزیابی عملکرد تبلیغات بیلبوردی به شما کمک می‌کند.

تبلیغات بیلبوردی چیست؟

هر چقدر که تکنولوژی پیشرفت کرده و فضای مجازی پرکاربردتر شود، اما برای برخی از کسب‌وکارها همچنان تبلیغات سنتی پرسودتر است که یکی از این مهمترین آنها بیلبورد تبلیغاتی است. اگر برای شما هم سوال است که تبلیغات بیلبوردی چیست، باید بگوییم که نوعی از تبلیغات محیطی است که از تابلوهای بزرگ و قابل مشاهده در مکان‌های عمومی مانند بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی و مکان‌های تجاری برای معرفی محصولات و خدمات استفاده می‌شود.

انواع تبلیغات بیلبوردی

امروزه در سرتاسر شهرها و حتی جاده‌ها بیلبورد تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید. برخی از تبلیغات بازدهی بسیار بالایی برای شرکت دارند. در صورتی که با شناخت انواع تبلیغات بیلبوردی و بررسی نوع کسب‌وکار، بهترین مدل‌ها را انتخاب کنید، قطعاً شما هم بازدهی خوبی از آن به دست می‌آورید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان برند اکسین در تماس باشید. بیلبوردها در شکل و فرم‌های مختلف و در مکان‌های متعددی نصب می‌شوند. اما انواع تبلیغات بیلبوردی وجود دارد که باید طرح مناسب را برای تبلیغات خود انتخاب کنید که در ادامه به چند مورد از پرطرفدارترین آنها می‌پردازیم:

  • تبلیغات بیلبوردی سه‌بعدی
  • تبلیغات بیلبوردی چهاروجهی گردان
  • تبلیغات بیلبوردی چرخشی
  • تبلیغات بیلبوردی فرمیک
  • تبلیغات بیلبوردی حجمی
  • تبلیغات بیلبوردی متحرک
  • تبلیغات بیلبوردی دیجیتال

اصول تبلیغات بیلبوردی

قطعاً در طی روز در مسیر رفت‌وآمد خود تعداد زیادی از بیلبورد تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید. اما متن و تصویر همه آنها در ذهن شما باقی نمی‌ماند. اگر می‌خواهید تبلیغات محیطی شما موثر واقع شود، باید برخی از اصول را در حین طراحی بیلبورد و نصب آن مد نظر قرار بدهید. در واقع با دریافت مشاوره برندسازی تا حد زیادی می‌توانید در این زمینه موفق عمل کنید.

برای آسان‌تر شدن کار تبلیغات شما در ادامه به بررسی اصول تبلیغات بیلبوردی می‌پردازیم:

1. پیام واضح و مختصر

مخاطبان فقط چند ثانیه فرصت دارند تا تبلیغ شما را ببینند. پس باید پیام تبلیغاتی شما ساده و قابل درک و مختصر و مفید باشد.

2. تصاویر و متن جذاب

تصاویر و متن جذاب می‌تواند توجه مخاطب را به سمت خود جلب کرده و پیام تبلیغاتی شما را در بین صدها پیام دیگر برجسته کند.

3. استفاده از شعار تبلیغاتی کوتاه

شعار تبلیغاتی می‌تواند در طولانی مدت در ذهن افراد باقی بماند. پس برای تبلیغات موفق باید پیام تبلیغ ساده اما خلاقانه‌ای را طراحی کنید.

4. نصب در مکان مناسب

مکان تابلوهای تبلیغاتی باید متناسب با نوع محصول و مشتریان هدف انتخاب شود.

5. تبلیغات بیلبوردی خلاقانه

اگر می‌خواهید توجه مخاطب را به سمت پیام خود جلب کنید، باید تبلیغات بیلبوردی خلاقانه داشته باشید. با استفاده از تصاویر و متن منحصربه‌فرد این کار امکان‌پذیر است.

تصویر از تبلیغات بیلبوردی خلاقانه

6. استفاده از بیلبوردهای متعدد

درست است که هزینه تبلیغات بیلبوردها زیاد است. اما استفاده کردن از بیلبوردهای متعدد در نقاط مختلف شهر تأثیر بیشتری در آگاهی طیف گسترده‌ای از مخاطبان دارد.

ارزیابی عملکرد تبلیغات بیلبوردی

یکی از چالش‌های اصلی ارزیابی عملکرد تبلیغات بیلبوردی است. این موضوع به دلیل ماهیت غیرقابل کنترل تبلیغات بیلبوردی است که امکان محاسبه دقیق تعداد بازدیدکنندگان و تأثیرگذاری آنها بر روی مخاطبان وجود ندارد. اما اگر از افراد متخصص و حرفه‌ای مانند برند اکسین برای انجام تبلیغات بیلبوردی کمک بگیرید، قطعاً از روش‌های مناسب برای ارزیابی عملکرد تبلیغات بیلبوردی استفاده می‌کنند که عبارتند از:

1. استفاده از نظرسنجی

استفاده از نظرسنجی به صورت آنلاین یا آفلاین دقت کمتری دارد، اما هزینه آن مناسب‌تر است.

2. تخمین گردش روزانه یا بازدیدها (DEC) با نظارت و سنجش ترافیک

یکی از روش‌های متداول تخمین گردش روزانه یا بازدیدها با بررسی حجم ترافیک است. در این روش، در ساعات پیک ترافیک تعداد خودروها یا افراد پیاده‌ای که در منطقه نصب بیلبورد تردد می‌کنند شمرده می‌شوند. این روش دقت بسیار بالایی دارد، اما هزینه‌بر است.

3. استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت تبلیغات محیطی

استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت تبلیغات محیطی جز روش‌های جدید است که با استفاده از داده‌های ترافیکی رفتار سفر مخاطبان را تحلیل می‌کند. این سامانه با الگوریتم‌های تحلیل کلان داده بهترین موقعیت و زمانبندی را برای اکران بیلبورد پیدا می‌کند. در واقع با استفاده از این روش‌ها می‌توان تأثیرگذاری تبلیغات بیلبوردی را به طور دقیق و کامل محاسبه کرده و برای تبلیغات مجدد هزینه‌ها را در مکان و به شکل بهتری صرف کرد. به همین سبب لازم است که از مراکز متخصص مانند برند اکسین مشاوره بگیرید.

مزایای بیلبورد تبلیغاتی

هدف اصلی تمام کسب‌وکارها از تبلیغ، معرفی کسب‌وکار، خدمات و محصولات خود در ابعاد گسترده و به معنای واقعی برندینگ است. اگر می‌خواهید برند شما توسط افراد بیشتری دیده باشد، باید از مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل تبلیغات خود را انجام دهید.

در این بخش به بررسی مزایای بیلبورد تبلیغاتی در صورت استفاده صحیح از آن می‌پردازیم:

  • پوشش وسیع مخاطبان به دلیل نصب بیلبوردها در مناطق پرتردد مانند بزرگراه‌ها، خیابان‌های شلوغ و نزدیکی مراکز خرید
  • ماندگاری بالای پیام تبلیغاتی به دلیل اندازه بزرگ و استفاده از رنگ‌های مناسب و پیام تبلیغاتی واضح
  • قابلیت شخصی‌سازی بیلبوردها با توجه به اهداف و مخاطبان کمپین تبلیغاتی
  • تقویت برندینگ و ایجاد آگاهی از برند
  • ترغیب مخاطبان به خرید محصولات یا خدمات
  • آسان‌تر شدن دستیابی به مخاطبان هدف
  • ایجاد حس نوستالژی و خاطره‌انگیز در مخاطبان
  • امکان تکرار تبلیغات بیلبوردی در بازه‌های زمانی مختلف و افزایش تأثیرگذاری آن
  • داشتن نرخ بازگشت سرمایه نسبت به روش‌هایی مانند تراکت یا تبلیغات چاپی

تصویر از معایب تبلیغات بیلبوردی

معایب بیلبورد تبلیغاتی

برای افزایش آگاهی و اطلاع پیدا کردن از معایب بیلبورد تبلیغاتی در ادامه به چند مورد آن می‌پردازیم:

  • بالا بودن هزینه بیلبورد تبلیغاتی و نبود تضمین برای تأثیرگذاری مورد انتظار
  • داشتن محدودیت جغرافیایی برای ساکنان یا عابران یک منطقه و شهر خاص
  • انتقال اطلاعات محدود و ایجاد چالش‌های مختلف برای مشتریان
  • سخت بودن ارزیابی عملکرد بیلبورد تبلیغاتی و بررسی دقیق و ریزبینانه آن
  • مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی کسب‌وکار
  • مناسب بودن برای تبلیغات انبوه

نتیجه‌ گیری

تبلیغات بیلبوردی یک راه برای شناخته شدن محصول و خدمات جدید شما است. چرا که با کمک این روش تبلیغاتی می‌توانید در زمینه آگاهی از برند در کوتاه مدت نتایج خوبی دریافت کنید. برای اینکه با اصول تبلیغات بیلبوردی به شکل حرفه‌ای آشنا شوید و بتوانید آنها را در تبلیغات خود به کار بگیرید، باید از افراد متخصص و کاربلد مشاوره دریافت کنید، یا در دوره‌های آموزشی آنها شرکت نمایید. مجموعه برند اکسین آماده است به تمام کسب‌وکارها در زمینه تاثیرگذاری تبلیغات بیلبوردی و آماده کردن انواع تبلیغات بیلبوردی خلاقانه کمک کند. کافیست با کارشناسان این مجموعه جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بیلبوردهای عادی یا بیلبوردهای دیجیتال؟

بیلبوردهای عادی همان بیلبوردهای تبلیغاتی است که در سطح شهر مشاهده می‌کنید. اما بیلبوردهای دیجیتال نسل جدید تلویزیون‌های شهری هستند که روز به روز محبوبیت آنها بیشتر می‌شود. بسته به نوع محصولات خود می‌توانید از هر کدام این بیلبوردها استفاده کنید.

چه چیزهایی باید در بیلبورد قرار بگیرند؟

برای تاثیرگذاری بیشتر، یک شعار تبلیغاتی با ۶ تا ۷ کلمه و درج نام و لوگوی برند شما باید در بیلبورد قرار بگیرند.

نظر شما