شناسهٔ خبر: 67665065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت استان:

۳٥۷ نفر در کردستان برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

دلنیا گوهری‌نژاد

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از ثبت نام ۳٥۷ نفر از زائرین اربعین حسینی از طریق سامانە سماح خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۹ نفر خانم و ۲٥٨ نفر مرد بودە است.

صاحب‌خبر -

کاوە شیرزادی امروز (۲٤تیر) در جلسە ستاد استانی اربعین حسینی اظهار کرد: ثبت نام زائرین اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح اولین روز محرم آغاز و تاکنون ۳٥۷ نفر در سامانە سماح ثبت نام کردەاند.

شیرزادی بیان کرد: از ۳٥۷ نفر ثبت نامی ۹۹ نفر خانم و ۲٥٨ نفر مرد بودە است.

وی عنوان کرد: امسال برای بیمە زائرین از بیمە معلم استفادە شدە است و همە کارهای آن انجام شدە است.

شیرزادی ادامە داد: در سطح کشوری ۱٥۰ هزار نفر تاکنون در سامانە سماح ثبت نام کردەاند کە ثبت نام ۱۱۲ نفر از آن‌ها قطعی شدە است.

وی افزود: از تعداد ۱۱۲ نفر ثبت نامی اربعین حسینی ٥٥٥ نفر مرزباشماق را برای رفت انتخاب کردەاند.

رابطە سیاسی خوبی با کشور عراق داریم

در ادامە خدرویسی نمایندە وزارت امور خارجە اظهار کرد: خوشبختانە رابطە سیاسی خوبی با بغداد و اربیل داریم و این روابط با سفر اخیر رئیس اقلیم عراق بە تهران وارد فاز بسیار خوبی شد کە امیدواریم از این ظرفیت بە نحو احسن بهرەمند شویم.

وی عنوان کرد: ما در زمان سفر زوار اربعین حسینی آخرین تحولات سیاسی را اعلام و توصیەهایی بە زائرین اعلام خواهد شد کە باید رعایت کنند.

خدرویسی در خصوص حمل و نقل زائرین اربعین حسینی افزود: بناست توافقاتی با کشور مقصد صورت گیرد تا مسافران با نازل‌ترین نرخ کرایە ماشین رفت و برگشت داشتە باشند.

در بحث حمل و نقل داخلی زائرین اربعین حسینی مشکلی نداریم

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادەای گفت: در بحث حمل و نقل زائرین در داخل کشور مشکل خاصی نداریم  و در سال‌های گذشتە هم حمایت کنندە مرز مهران و خسروی بودەایم.

وی عنوان کرد: متاسفانە بحث حمل و نقل زائرین در خارج از مرز از دسترس ما خارج است و قادر بە رصد وضعیت موجود نیستیم.

تامین امنیت، سلامت، سهولت و عزت زائرین اولویت ما است

همچنین یوسفی نمایندە عتبات عالیات استان کردستان گفت: شعار امسال اربعین "کربلا طریقە الاقصی" است.

وی عنوان کرد: هدف ما در راستای برگزاری اربعین حسینی و عبور زائرین از مرز باشماق مریوان باید تامین سلامت، امنیت، سهولت، عزت و معنویت باشد.

یوسفی بە تعداد موکب‌های فعال در شهرهای استان اشارە کرد و افزود: در شهر سنندج حدود ۱۳ موکب فعال، در مریوان ۲٦ موکب، در سقز ۲ موکب، در کامیاران ٤ موکب، در دیواندرە ٤ موکب و ٤ موکب در شهرهای بیجار و ٥ موکب نیز در خارج از کشور فعال است.

برپایی مواکب فرهنگ و هنر در شهرهای کردستان

در ادامە فلاحی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امسال همچون سال‌های گذشتە مواکب فرهنگ و هنر در سراسر استان برپا خواهد شد.

وی اظهار کرد: تولید محتوا و اقدامات و ارادت مردم کردستان بە اهل بیت در قالب نشریە منتشر خواهد شد.

فلاحی در پایان برگزاری نمایش‌های خیابانی، برپایی موکب‌های فرهنگی هنری و هنرهای تجسمی را از اقدامات ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما