شناسهٔ خبر: 67664811 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهترین روش های مهاجرت کاری به استرالیا

برای افرادی که توسط یک کارفرما در استرالیا اسپانسر می‌شوند. در واقع ویزای موقت مهارت استرالیا به افراد اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان محدود در استرالیا کار کنند. این ویزا به طور معمول برای افرادی صادر می‌شود که مهارت‌های خاصی دارند و توسط یک کارفرما (اسپانسر) در استرالیا استخدام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 استرالیا یکی از مقاصد مهم مهاجرت برای ایرانیان است و هر ساله ایرانیان بسیاری از طریق دریافت ویزای کاری به این سرزمین مهاجرت می‌کنند. می‌توان گفت که وجود فرصت‌های شغلی، شرایط مناسب اقتصادی و معیشتی، کیفیت بالای آموزش، کیفیت مطلوب زندگی، وجود فرصت‌های مناسب و سودآور برای سرمایه‌ گذاری در استرالیا ، همه و همه موجب محبوبیت این سرزمین برای متقاضیان مهاجرت کاری شده است. در کنار تمام اینها آب و هوای خوب، فراهم بودن زمینه برای رشد، برخورداری از امکانات زندگی مطلوب، سطح بالای آموزش، بهداشت و به صورت کلی زندگی به محبوبیت استرالیا نزد مهاجران ایرانی افزوده است.

اما چگونه می‌توان بهترین ویزای کاری برای مهاجرت به استرالیا را دریافت کرد؟ چند نوع ویزای کاری استرالیا وجود دارد؟ آیا دریافت ویزای کار به اخذ اقامت استرالیا به صورت دائم منجر می‌شود؟ پاسخ این سوالات را در ادامه بخوانید:

انواع ویزاهای کاری استرالیا

اگر قصد دریافت ویزای کاری برای مهاجرت به استرالیا را دارید، باید بدانید که چند عامل در موفقیت شما موثر است. مورد اول این است که شما دارای چه مهارت و تخصص خاصی هستید و آیا مشمول دریافت ویزای اسکیل ورکر استرالیا هستید یا خیر؟ ضمن اینکه رزومه شما در چه موردی قوی و درخشان است؟ آیا دارای رزومه و سابقه خوبی در زمینه شغلی که در آن مهارت دارید هستید یا خیر؟ و مورد دیگری داشتن توصیه‌نامه‌های شغلی است. داشتن یا نداشتن تمام این موارد، روی دریافت یا عدم دریافت ویزای کاری استرالیا تاثیرگذار است. در ادامه با انواع ویزای کاری استرالیا آشنا می‌شوید:

ویزای مهارت کاری

 ویزای مستقل:

این ویزا برای افراد با مهارت‌های شغلی خاص که نیاز به اسپانسر ندارند صادر می‌شود. در واقع ویزای کاری مستقل استرالیا که با نام زیرکلاس 189 نیز شناخته می‌شود، یکی از ویزاهای محبوب برای مهاجرت به استرالیا است که به کارگران ماهر این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حمایت کارفرما، ایالت، یا عضو خانواده به استرالیا مهاجرت کنند و در هر جایی از استرالیا زندگی و کار کنند.

 ویزای اسپانسری ایالتی:

برای افراد با مهارت‌های خاص که توسط یک ایالت یا قلمرو استرالیا اسپانسر شده‌اند. ویزای اسپانسری ایالتی استرالیا که به نام زیرکلاس 190 (Skilled Nominated Visa) نیز شناخته می‌شود، یکی از ویزاهای محبوب برای مهاجرت به استرالیا است. این ویزا به کارگران ماهر این امکان را می‌دهد که با حمایت یکی از ایالت‌ها یا قلمروهای استرالیا به این کشور مهاجرت کنند و اقامت دائم دریافت کنند.

ویزای اسپانسری منطقه‌ای:

برای افرادی که از یک منطقه خاص در استرالیا اسپانسر دریافت می‌کنند. ویزای اسپانسری منطقه‌ای استرالیا  به نام زیرکلاس 491 شناخته می‌شود و به کارگران ماهر این امکان را می‌دهد که به مناطق کم‌جمعیت یا منطقه‌ای استرالیا مهاجرت کنند و به صورت موقت به مدت 5 سال در آن منطقه اقامت داشته باشند.

ویزای موقت مهارت:

برای افرادی که توسط یک کارفرما در استرالیا اسپانسر می‌شوند. در واقع ویزای موقت مهارت استرالیا به افراد اجازه می‌دهد تا برای مدت زمان محدود در استرالیا کار کنند. این ویزا به طور معمول برای افرادی صادر می‌شود که مهارت‌های خاصی دارند و توسط یک کارفرما (اسپانسر) در استرالیا استخدام می‌شوند.

ویزای کار subclass 482 مهمترین ویزای کاری موقت استرالیاست، که قبلاً به عنوان ویزای اسپانسر شناخته می‌شد. این ویزا به افراد اجازه می‌دهد تا به مدت مشخصی که توسط اسپانسر ویزا مشخص می‌شود، در استرالیا کار کنند و اقامت داشته باشند.

چگونه به استرالیا مهاجرت کاری کنیم؟

برای دریافت مهاجرت کاری به استرالیا در وهله نخست باید مهارت‌های شغلی متقاضی توسط سازمان‌های مربوطه در استرالیا ارزیابی و تایید شود و نمره آزمون های زبان انگلیسی ارائه شود. پس از این مرحله نوبت به ثبت درخواست در سیستم آنلاین SkillSelect  میرسد که شامل اطلاعات شخصی، مهارت‌ها، تجربه کاری و نمره زبان است. در صورت تایید اطلاعات و امتیازات کافی، دعوتنامه‌ای برای شما ارسال می‌شود. پس از دریافت دعوتنامه، می‌توانید برای ویزای مورد نظر خود درخواست دهید و مدارک لازم که شامل پاسپورت معتبر، نمره آزمون زبان انگلیسی، ارزیابی مهارت‌ها، سوابق کاری و تحصیلی، گواهی‌های پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه و... است ارسال کنید و منتظر دریافت ویزای کاری خود باشید.

در پاسخ به این سوال که آیا مهاجرت کاری به استرالیا به اقامت دائم در این سرزمین منجر می‌شود یا خیر هم باید بگوییم که این نوع مهاجرت به خودی خود به دریافت اقامت دائم منجر نمیشود.

واقعیت این است که مهاجرت کاری به استرالیا می‌تواند آینده شغلی و به صورت کلی زندگی شما را تغییر دهد و این تغییر می‌تواند مثبت یا منفی باشد به شرطی که با برنامه‌ریزی برای مهاجرت اقدام کنید. موردی که به شما برای مهاجرت موفق به استرالیا و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی به شما کمک می‌کند، بررسی و تحقیق اصولی در مورد این سرزمین و شرایط زندگی و کار در آن است. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی شرایط ا بسنجید و حتی می‌توانید د این زمینه با افراد مطلع و کارشناسان موسسات مهاجرتی به استرالیا مشورت کنید تا با خیال راحت برای مهاجرت اقدام کنید. مورد دیگر این است که برای احراز شغل مورد نظرتان در استرالیا، مدارک و اطلاعات را کامل و به دور از هر اشتباهی ارائه دهید و از ارائه اطلاعات نادرست خودداری کنید. چرا که ممکن است در صورت عدم رعایت صداقت و دقت در زمینه ارائه مدارک و اطلاعات به صورت کلی ریجکت شوید.

پیشنهاد ما این است که کل این روند را به موسسات مهاجرتی معتبر و شناخته شده بسپارید و با راهنمایی کامل و خیالی راحت برای دریافت ویزای کاری استرالیا اقدام کنید. دریافت ویزای این سرزمین زیبا کار سخت یا غیرممکنی نیست؛ به شرطی که از راه درست و با موسسه مهاجرتی خوش نام و باسابقه در این زمینه اقدام کنید و آینده شغلی و زندگی خود را بسازید.

پایان رپرتاژ آگهی

نظر شما