شناسهٔ خبر: 67664530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خبر داد؛

برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی

حجت‌‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: همزمان با شب عاشورای حسینی طبق روال سال‌های گذشته، مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسین شریعتی‌نژاد» معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت اظهار داشت: آئین معنوی خطبه‌خوانی شب عاشورا شامگاه دوشنبه، ۲۵ تیر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، خادمان حرم مطهر حضرت رضا (ع) و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: قرائت کلام‌الله مجید با نوای جلیل اشرفی از قاریان ممتاز آستان قدس رضوی، سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و مرثیه‌سرایی احمد واعظی از جمله برنامه‌های این مراسم باشکوه است. 

حجت‌‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: آئین شمع‌گردانی در این مراسم توسط کاظم غلام‌شاهی و قرائت خطبه توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم خدام آستان قدس رضوی درحالی‌که شمع‌های روشن در دست دارند گرداگرد فضایی که برای مراسم در نظر گرفته شده است حلقه می‌زنند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری و قرائت خطبه ویژه این شب ضمن حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و همچنین سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرارسیدن ایام عزا را به محضر حضرت امام رضا (ع) تسلیت می‌گویند.

انتهای پیام/

نظر شما