شناسهٔ خبر: 67664517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لنج تجاری حاوی کالای قاچاق در آبراه اروند توقیف شد

آبادان - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند لنج تجاری متخلف و کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در آبراه اروند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز روز یکشنبه اظهار کرد: با توجه به تشدید اقدامات کنترلی در مرزهای آبی و خشکی استان و در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق به کشور، مرزداران پایگاه دریابانی آبادان یک فروند شناور تجاری حامل بار قاچاق را در آبراه اروند شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی از شناور توقیف شده چهار دستگاه کولر اسپلیت، ۲۸ دستگاه کالای آشپزخانه و ۶ دستگاه یخچال فریزر کشف کردند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به دستگیری پنج متهم در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده قضایی به همراه متهمان تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

اَروَندرود رودی پهناور در مرز ایران و عراق است، که از پیوستن رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده‌ است. دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در ۳۷۵ کیلومتری جنوب بغداد به هم می‌پیوندند. درازای اروندرود از قرنه تا ریزشگاه آن در خلیج فارس ۱۹۰ کیلومتر است.

نظر شما