شناسهٔ خبر: 67664431 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران انجام گرفت

بررسی درخواست ۲۰ شركت برای پذیرش در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمركی (AEO)

در نشست بررسی شرکت‌های متقاضی برای پذیرش در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) که با حضور رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران برگزار شد، فهرست دیگری از درخواست واحدهای تولیدی و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا،به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در نشست فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی، وضعیت و شرایط ۲۰ شرکت دیگر متقاضی استفاده از تسهیلات ویژه فعالان اقتصادی برگزیده مورد بررسی حاضران در نشست قرار گرفت و اولویت و تعیین سطح بهره‌مندی این شرکت‌ها از تسهیلات ویژه گمرکی مشخص شد.

این گزارش می‌افزاید: گمرک ایران به طور مستمر و به منظور بهبود فضای کسب و کار، عملکرد شرکت‌های برگزیده را در چارچوب معیارهای قانون‌مداری گمرکی کنترل و پایش می‌کند.

براساس این گزارش، این اقدام با هدف تحقق اهداف حمایت از تولید با مشارکت مردم و در قالب ارائه هدفمند تسهیلات گمرکی به شرکت‌‌های تولیدی، دانش‌بنیان و بازرگانی انجام می‌گیرد.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر مجموعاً ۶۰۸ شرکت تولیدی، دانش‌بنیان و بازرگانی از حداکثر تسهیلات قانونی تعیین‌شده در گمرک در قالب برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است ۹۷ درصد از شرکت‌های پذیرش‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) در سال جاری، شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان هستند.

نظر شما