شناسهٔ خبر: 67664392 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

روایت مداح نوجوان از ورود به فضای هیئت؛

مسئولان هیئات، نوجوانان را به‌عنوان خادم اباعبدالله(ع) بپذیرند

مداح نوجوان گفت: نسل نوجوان و جوان نیاز دارند که توسط مسئولان هیئت درک شوند، یعنی با توجه به تفاوت نسلی و سلیقه‌ای، این نسل را هم به‌عنوان محب و خادم حضرت اباعبدالله(ع) قبول کنند، آن‌ها را از همان ابتدا قضاوت نکنند و امکان رشد آن‌ها را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

محمدعطا حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اولین تصویری که از ایام محرم در ذهن دارد، اظهار کرد: نخستین فضایی که از محرم در ذهن دارم زمانی است که در کودکی با خانواده به روضه می‌رفتیم و همه مردم به عزاداری، وقف مال و خدمت به روضه می‌پرداختند؛ کل حادثه عاشورا مانند یک فیلم حماسی سراسر عاطفه و عشق به خداست و نقش اول آن فیلم امام‌حسین (ع) با فداکاری‌های بسیار است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به دوره نوجوانی افزود: نوجوانی سنی است که انسان نیاز دارد همزمان رشد کند و تفریح هم داشته باشد، همین موضوع مرا به یکی از مراکز فرهنگی سوق داد.

مداح نوجوان با اشاره به ورود خود به این عرصه عنوان کرد: از کودکی علاقه زیادی به مداحی داشتم و حتی به خاطر دارم در دوران راهنمایی چند مداحی در مدرسه خواندم اما نقطه اصلی ورود من به مداحی، اذان گفتن در یکی از هیئت‌های بزرگ بود که همان‌جا به گروه سرودی دعوت شدم؛ ابتدا وارد فضای سرود شدم و مداحی را هم کنار آن انجام می‌دادم؛ با دو رگه شدن صدایم‌، فضای سرود به مرور کمتر شد، اما همچنان به‌صورت دلی به مداحی پرداختم.

حاجیان خاطرنشان کرد: نسل نوجوان و جوان نیاز دارند که توسط مسئولان هیئت درک شوند یعنی با توجه به تفاوت نسلی و سلیقه‌ای، این نسل را هم به‌عنوان محب و خادم حضرت اباعبدالله (ع) قبول کنند، آن‌ها را از همان ابتدا قضاوت نکنند و امکان رشد آن‌ها را فراهم کنند، چرا که بهترین و سریع‌ترین فضای رشد، هیئت و دستگاه امام حسین (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه به نظر من اگر هیئت‌ها برای نوجوان و جوانان بسترسازی کنند، خود امام حسین (ع) به آن‌ها کمک می‌کند که به رشد برسند، عنوان کرد: هیئت‌هایی وجود دارد که صفر تا صد فعالیت‌ها به دست نوجوان و جوان است، همین موضوع، فضایی را برای آشنایی با امام حسین (ع) و رشد فراهم می‌کند؛ در این راستا برگزاری هیئت‌هایی توسط گروه‌های فرهنگی سطح شهر می‌تواند جوانان زیادی را در آماده‌سازی و اجرای برنامه‌ها شریک کند.‌

نظر شما