شناسهٔ خبر: 67664085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ضرورت ارتقاء عملکرد شرکت شهربان و بهره‌گیری از رویکردهای نوین

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حریم تهران به چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر افزایش یافته و شرکت شهربان حریم‌بان با ۱۰۸ نفر نیرو برای انجام وظایف خود، مسیر دشواری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا شمس احسان در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین و افزایش ظرفیت های شرکت شهربان و حریم بان اظهار کرد: این شرکت به عنوان متولی اصلی کنترل و نظارت بر حریم پایتخت نقش محوری دارد اما با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

وی افزود: حریم تهران به چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر افزایش یافته و شرکت با ۱۰۸ نفر نیرو برای انجام وظایف خود، مسیر دشواری دارند. ضروری است راهکارهایی برای ارتقاء عملکرد این شرکت و بهره گیری از رویکردهای نوین در این راستا مورد توجه قرار بگیرد.

شمس احسان گفت: این راهکارها شامل نظارت تصویری و هوشمند و امکان پیگیری به موقع و تصویربرداری هوایی از محدوده حریم جهت شناسایی به موقع تخلفات و رصد لحظه ای محدوده در اپلیکیشن های هوشمند در تلفن همراه شهروند، آموزش تخصصی کارشناسان شهربان و حریم بان و توجه به امنیت آنها و تدوین قوانین و مقررات جدید و بازنگری در ضوابط موجود و تسریع در عملیاتی کردن این راهکارهاست و بدین ترتیب می توان انتظار داشت که از تخریب بی رویه عرصه های حریم جلوگیری شود.

نظر شما