شناسهٔ خبر: 67663990 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶۳۰ تُن کالای اساسی مورد نیاز هیات‌های مذهبی در قم توزیع شد ۶۳۰ تُن کالای اساسی مورد نیاز هیات‌های مذهبی در قم توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶۳۰ تُن کالای اساسی مورد نیاز هیات‌های مذهبی شامل برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ در قم تامین و توزیع شد.

صاحب‌خبر -

محمد رضا حاجی رضا پیرامون وضعیت توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز هیات‌های استان در ماه‌های محرم و صفر،گفت: این میزان کالای تدارک دیده شده تنها برای دهه اول ماه محرم است و تا پایان ماه صفر این روند برای تامین نیاز هیات‌های مذهبی در استان قم ادامه خواهد یافت.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه برای تامین و تدارک کالا‌های مورد نیاز هیات‌های مذهبی با محدودیتی مواجه نیستیم، افزود: روند توزیع کالا‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده هیات‌ها در سامانه بیرق تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌گیرد که همه مراحل آن به صورت شفاف قابل کنترل و نظارت است.

حاجی رضا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش کمی و کیفی سطح تولید محصولات کشاورزی در قم پرداخت و گفت: مهمترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی قم تامین امنیت غذایی مردم است و ما در این راستا با همکاری بهره‌برداران از دانش روز و ارقام مناسب کشت در قم برای ارتقا سطح تولید محصولات کشاورزی استفاده کردیم.

۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

نظر شما