شناسهٔ خبر: 67663708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دما در ۸ شهر استان بوشهر بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد بیشینه دمای هوا در هشت شهر این استان بالای ۴۰درجه سانتیگراد و سه شهر نیز ۴۷درجه ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

" هادی سالاری " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: شهرهای برازجان ، اهرم و خورموج در روز جاری با ۴۷درجه بالای صفر گرمترین و شهرهای جم و بهرگان نیز با ۳۰ درجه خنک ترین نقطه استان بوشهر ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین رطوبت هوا مربوط به بندر دیر با ۷۱ درصد و شهر جم با ۱۱ درصد کمترین رطوبت را به خود اختصاص داده اند.

سالاری با بیان اینکه میزان رطوبت در مرکز استان ۵۵ درصد ثبت شده است یادآور شد: باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اواخر هفته غبار محلی، در بعضی ساعات وزش باد و گاهی گرد و خاک پدیده‌ی غالب در سطح استان است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت در برخی ساعات به سبب وزش باد شمال غربی دریا تا حدودی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

دمای هوا در سه شهر استان بوشهر ۵۰ درجه سانتیگراد شد

ادامه کاهش ساعت کاری ادارات بوشهر در روز شنبه

ریزگرد مهمان ناخوانده بوشهری‌ها می‌شود

وی تصریح کرد: وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

سالاری گفت: جهت وزش باد در این مدت بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۵۰ و دور از ساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۰۷، جزر اول ساعت ۰۸:۵۲، مد دوم ساعت ۱۳:۱۶ و جزر دوم ساعت ۱۸:۵۹ خواهد بود.

نظر شما