شناسهٔ خبر: 67663694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معافيت تراکتورسازي از بارگذاري قيمت در سامانه 124

صاحب‌خبر -
معافيت تراکتورسازي از بارگذاري قيمت در سامانه 124
خبرگزاری آریا-رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌ شرقی گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از بارگذاری قیمت در سامانه 124 (سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات) معاف شده است.

به گزارش خبرنگار آریا در آذربایجان شرقی؛ اکبر فتحی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: بر اساس پیگیری‌های استاندار شهید برای رفع مشکل پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید تراکتور به کشاورزان که در اثر بارگذاری قیمت در سامانه 124 وزارت صمت ایجاد شده بود، این مشکل از سوی سرپرست ریاست جمهوری حل شد.
وی اظهار کرد: با معاف شدن تراکتورسازی از بارگذاری قیمت در این سامانه، مشکل پرداخت تسهیلات برای خرید این محصول تاثیرگذار در بخش کشاورزی و امنیت غذایی رفع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیگیر اجرایی شدن مصوبه آخرین سفر استانی رییس جمهور شهید به تبریز درباره اختصاص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تراکتور به کشاورزان هستیم.
فتحی ادامه داد: استاندار شهید آذربایجان شرقی در عملیاتی شدن این مصوبه نقش اساسی داشت به طوری که چند روز قبل از شهادت وی، مقرر شده بود با پنج بانک عامل برای توزیع تسهیلات مذکور نشستی برگزار کند تا سهم هر بانک جهت اعطای تسهیلات مشخص شود.

وی یادآور شد: متاسفانه با اتفاق ناگواری که برای شهدای خدمت افتاد، این جلسه برگزار نشد ولی این موضوع از سوی معاونان استاندار و سایر مسوولان ذی‌ربط برای تخصیص و توزیع اعتبار اختصاصی پیگیری می‌شود و به زودی شاهد اعطای تسهیلات به کشاورزان برای خرید تراکتور به ویژه در مناطق محروم باشیم.

 در سال جاری میزان تولید تراکتور در این گروه صنعتی نسبت به سال 1400 حدود 2 برابر افزایش یافته و به 150 دستگاه در روز رسیده است.
بر اساس اعلام مدیران این گروه صنعتی، تلاش می‌شود میزان تولید تراکتور از 42 هزار دستگاه در سال جاری به 60 هزار دستگاه در سال 1406، انواع موتور از 47 هزار و 500 به 69 هزار دستگاه، تولید قطعات ریخته از 75 هزار به 100 هزار تن، تولید انواع بکهولودر از 700 به یک هزار و 500 دستگاه و انواع کامیون از 820 به 2 هزار دستگاه برسد.

تراکتورسازی ایران با 9 شرکت اقماری در تبریز 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از 35 تا 150 اسب بخار در کشور است که در زمان حاضر 99 درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می‌کند.

نظر شما