شناسهٔ خبر: 67663448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جمهوری‌خواهان، بایدن را بابت سوءقصد به ترامپ متهم کردند

مقام‌های جمهوری‌خواه آمریکا بایدن را بابت سوءقصد به ترامپ در جریان تجمع انتخاباتی در پنسیلوانیا مقصر دانستند.

صاحب‌خبر -

 سناتور «جی.دی ونس» از اوهایو در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) به صورت مستقیم جو بایدن و کارزار انتخاباتی او را هدف قرار داد و آنها را به تحریک خشونت که به این تیراندازی منجر شد، متهم کرد.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، این سناتور جمهوری خواه نوشت: « اساس کمپین بایدن این است که دونالد ترامپ یک فاشیست مستبد است که باید به هر قیمتی جلوی او گرفته شود و این روایت باعث شد تا این ترور نافرجام رخ دهد.»

«مایک کالینز» جمهوری خواه نیز با اشاره به بیانیه قبلی بایدن درباره اینکه «زمان‌ آن رسیده که ترامپ را در سیبل قرار دهیم» رئیس جمهور کنونی آمریکا را بابت دستور ترور ترامپ متهم کرد.

وی همچنین لایحه سلب حمایت از سرویس مخفی ترامپ را نشانه‌ای از مسئولیت بایدن در این حادثه دانست.

«استیو اسکالیز»، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان با تکرار اتهامات همتایان خود، همچنین خاطرنشان کرد، روایتی که دموکرات‌ها علیه ترامپ مطرح می‌کنند، عاملی بود که به خشونتی که در جریان این تجمع شاهد بودیم کمک کرد.

اسکالیس همچنین افزود: «چندین هفته بود که رهبران دموکرات یکسری ادعاها مطرح می کردند که بازگشت مجدد ترامپ به کاخ سفید به منزله پایان دموکراسی در آمریکاست. مشخص است که ما در گذشته هم یکسری دیوانگان چپ‌گرا را دیده بودیم که لفاظی‌های خشونت آمیز مطرح می‌کردند. این لفاظی‌ها باید متوقف شوند. این به منزله تلاش برای ترور بوده است.»

«استفن میلر»، مشاور ارشد ترامپ نیز حزب دموکرات را بابت این رویدادها مقصر دانست و گفت: «پیام کلی کارزار انتخاباتی حزب دموکرات این دروغ شرورانه بود که ترامپ و جمهوری‌خواهان در تلاش برای پایان دادن به دموکراسی هستند. این دروغ بزرگ و مسموم و این انزجار و بدنامی وحشتناک باید متوقف شود.»

شایان ذکر است که تیراندازی در پنسیلوانیا اولین سوءقصد علیه یکی از روسای جمهور ایالات متحده از سال ۱۹۸۱ است؛ در آن سال رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

 

نظر شما