شناسهٔ خبر: 67663418 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اعلام فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌های ورزشی ایران

فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم‎‌های ورزشی ایران منتشر شد و سینماگران می‌توانند تا 15 مرداد ماه 1403 آثار خود را برای این جشنواره ارسال نمایند .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، جشنواره بین ‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران ، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلمهای ورزشی ( FICTS ) است که به منظور رقابت بین فیلمسازان ، برنامه ‌سازان ، کشف استعداد‌های جوان و معرفی چهر‌های خلاق ، همگام با سیاست‌های ورزش کشور ، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و FICTS در راستای حمایت از تولید و عرضه فیلم‌های ورزشی برگزار می‌شود .

در این دوره علاوه بر فیلمهای سینمایی و داستانی ( کوتاه و بلند ) ، مستند ( کوتاه و بلند ) ، پویا نمایی ، تیزر و نماهنگ ، آثاری با موضوعات روح المپیک و پارالمپیک ، مفاهیم صلح و دوستی ، ورزش همگانی و سلامت عمومی جامعه ، ورزش ، درمان و پیشگیری از اعتیاد ، بازی‌های محلی ، بومی ، عشایری و ورزش بانوان می‌توانند در بخش ویژه این رویداد حضور یابند .

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این دوره جشنواره از اول خرداد ماه تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ در سایت جشنواره به نشانی www.sportfilmfest.ir آثار خود را ثبت و ارسال نمایند .

گفتنی است جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران ، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی ( FICTS ) است . مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۵ کشور عضو این فدراسیون هستند . جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشور‌ها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن ، آثاری از کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌ها نیز مهمان این رویداد هستند .

 

چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و همراهی وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی پارالمپیک ، شهرداری تهران ، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریور ماه 1403 برگزار خواهد شد .

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 27615212 – 021 تماس حاصل نمایند .

 

پوستر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران

 

نظر شما