شناسهٔ خبر: 67663401 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

حرکت وارونه قیمت دلار/ احتمال افزایش قیمت اسکناس آمریکایی؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ تیر 1403

اقتصادنیوز:‌ معامله گران معتقدند قیمت دلار امروز می تواند مسیر متفاوتی نسبت به روز گذشته را در پیش بگیرد و احتمال بازگشت به مسیر افزایش وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار ارز تهران در حالی امروز آغاز خواهد شد که جناح کاهشی همچنان در بازار فعال است و قیمت ها مسیر نزولی را در پیش گرفته‌اند. اسکناس آمریکایی روز گذشته خلاف روند طلا و سکه حرکت کرد و به کمترین میزان در سال 1403 رسید. دلار هرات که معاملات را در 57 هزار و 700 تومان آغاز به کار کرده بود؛ با کاهش تا 57 هزار و 400 تومان پایین رفت و از این ناحیه حمایت شد و در نهایت در 57 هزار و 550 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم امارات که در روز پنجشنبه کانال 16 هزار تومان را از دست داده بود، در روز شنبه به کاهش خود ادامه داد و در 15 هزار و 770 تومان بسته شد. به عقیده گروهی از معامله‌گران، کاهش بازار ارز به خاطر تزریق درهم است. قیمت دلار اما در جریان معاملات پشت خطی افزایش را در پیش گرفت و حدود 57 هزار و 700 تومان قیمت خورد.

معامله‌گران درباره روند کاهشی قیمت دلار دو نظر متفاوت داشتند: دسته‌ای معتقدند با تعطیلی یک‌هفته‌ای بازار طلا بدلیل محرم، از حجم معاملات کاسته شده و بازارساز راحت‌تر می‌تواند به هدف خود مبنی بر کنترل بازار ارز دست یابد تا با تحلیف رئیس‌جمهور جدید قیمت دلار در نرخ حداقلی باقی ماند.

همچنین با تخصیص ارز اربعین، دینار عراق به محدودهنکته دیگر بازار، قیمت دلار حواله‌ای بود که دیروز به بالاترین حد خود رسید و قیمت 43500 تومان را لمس کرد که با توجه به سیاست‌های دولت جدید و خبرهایی مبنی بر تک نرخی کردن قیمت ارز در دولت جدید، عده‌ای این نظر را داشتند که در حال حاظر قیمت دلار در بازه 55 تا 57 هزار تومان خواهد بود.

همچنین قیمت تتر در معاملات شبانه در کانال 58 هزار تومان معامله می‌شد. با توجه به این معامله2گران پیش‌بینی می‌کنند که امروز دلار مسیر صعودی را پیش روی خود دارد و به سمت کانال 58 هزار تومان پیش خواهد رفت.

نکته دیگر امروز بازار که مورد توجه خواهد بود افزایش شانس ترامپ برای ریاست‌جمهوری آمریکا پس از ترور ناموفق وی بوده که می‌تواند بازار را به حالت هیجانی کشانده و بازار این اسکناس آمریکایی با صعود به سمت 60 هزار تومان ببرد و شاهد حرکت‌های احساسی و هیجانی در قیمت‌ها باشیم.

 

نظر شما