شناسهٔ خبر: 67663279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسیر ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید راحت شد مسیر ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید راحت شد

یک روزنامه به نقل از اعضای حزب جمهوری‌خواه تاکید کرد پس از تیراندازی به ترامپ، راه رسیدن به کاخ سفید برای او باز شده است.

صاحب‌خبر -

 طبق گزارش پولیتیکو، جمهوری‌خواهان در کنگره معتقدند تیراندازی به دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشست انتخاباتی شنبه شب مسیر آسان‌تری را  برای بازگشت به کاخ سفید به روی ترامپ باز کرد.

براساس گزارش المیادین، ابتدا درک ون اوردن، نماینده جمهوری‌خواه ویسکانسین، در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: ترامپ از آن حمله جان سالم به در برد، اما پیش از موعد در انتخابات پیروز شد.

همچنین، تیم بورچت، نماینده جمهوری‌خواه تنسی به عکس‌ها و فیلم‌های ترامپ که به سرعت در اینترنت پخش شد، اشاره کرد و گفت: آنچه اتفاق افتاد بیش از هر چیز به حزب انرژی می‌دهد، ترامپ همچنان مشت خود را به هوا بلند می‌کند و نمی‌خواهد برود و او فریاد می‌زند: بجنگ، بجنگ، بجنگ. 

پولیتیکو همچنین اعلام کرد که تیراندازی که چندین قانونگذار جمهوری خواه بلافاصله آن را تلاش برای ترور توصیف کردند، موجی از شوک به انتخابات از قبل آشفته آمریکا وارد کرد.  

دلیل آن هم این است که دموکرات‌ها که بر سر انتخاب‌پذیری جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی برای انتخابات دعوا می‌کردند و در دو هفته گذشته تنها در انتقاد از ترامپ متحد شده بودند به سرعت حملات خود به رئیس‌جمهور سابق را خاموش کردند. از سوی دیگر، جمهوری خواهان که در میان غوغا‌های دموکرات سکوت کردند، به سرعت لفاظی‌های حزب مخالف را به دلیل حمله به ترامپ سرزنش کردند.

ترامپ در حین سخنرانی بر اثر شلیک گلوله از ناحیه گوش مجروح شد. فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که اعضای سرویس مخفی و پلیس ترامپ را تا یک خودرو همراهی می‌کنند، در حالی که او مشت خود را به هوا بلند کرده بود. بعدا مشخص شد که تیرانداز توسط سرویس مخفی کشته شده است.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما