شناسهٔ خبر: 67663264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار سومالی به حامیان مالی الشباب

رئیس جمهور سومالی به حامیان مالی گروه تروریستی الشباب این کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حسن شیخ محمود» رئیس جمهور سومالی به حامیان مالی گروه‌های مسلح غیرقانونی از جمله گروه تروریستی الشباب هشدار داد و گفت: افرادی که حساب بانکی برای عناصر تروریستی باز کنند و یا مدیریت مالی تروریست‌ها را به عهده دارند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

  وی  افزود: مبارزه با گروه‌های تروریستی فقط به صورت مسلحانه نیست بلکه از لحاظ مالی و اعتقادی ( ایدئولوژی ) باید با آنها مبارزه کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این نشست  شیخ محمود از اقدامات کمیته «مبارزه با پولشویی و ضد تروریسم » سومالی قدردانی و بر نقش حیاتی اطلاعات مالی در از بین بردن گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: در جریان درگیری ارتش فدرال سومالی با گروه الشباب در منطقه « بیرایبال» واقع در اقلیم هیران ( جنوب سومالی ) دست کم 10 تن از عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال 2004 شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده‌است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک متحدان داخلی و بین‌المللی خود توانسته‌ است مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما