شناسهٔ خبر: 67663174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف برق در ایلام هفت درصد افزایش یافت/ مشترکان مصرف برق را مدیریت کنند

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: مصرف برق در این استان نسبت به هفته گذشته هفت درصد افزایش داشته یافته و به مرز ۴۶۵ مگاوات در روز رسیده است.

صاحب‌خبر -

" ولی الله ناصری" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش مصرف انرژی برق و افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: رشد مصرف برق در استان نسبت به سال قبل حدود هفت درصد رشد داشته که این میزان سه برابر رشد میانگین یک سال در حالت نرمال است.

وی با بیان اینکه به ازای هر درجه افزایش دما حدود ۱۸۰۰ مگاوات افزایش در مصرف برق ایجاد می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون پیک بار مصرف برق در استان به ۴۶۵ مگاوات در روز رسیده است که با این میزان رشد مصرف، نیازمند مدیریت، کنترل و مصرف بهینه انرژی برق در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام یادآور شد: مدیریت مصرف برق به میزان ۱۵ درصد از سوی همه همشهریان و هم استانی‌های عزیز ایلامی موجب تعادل در مصرف و فراهم شدن زمینه برق‌رسانی پایدار به صورت مناسب و کارا به همه مشترکان برق در استان خواهد شد.

ناصری با اشاره به اینکه ۴۲ درصد مشترکان برق در استان در تابستان امسال مشمول پاداش خوش مصرفی برق در استان شده‌اند، گفت: سال گذشته ۱۴۵ میلیارد ریال پاداش خوش مصرفی به مشترکان برق ایلامی تعلق گرفت و در قبوض برق آنان لحاظ شد و امسال نیز در قالب پویش" با انرژی" برای تشویق مشترکان به کاهش مصرف نیز پاداش‌ها و جوایز ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مصرف برق ۷۵ درصد مشترکان ایلامی در محدوده الگوی مصرف قرار دارد، افزود: مصرف ۲۵ درصد مشترکان بالای الگوی مصرف قرار دارد و از این میزان نیز پنج درصد در محدوده بسیار بیشتر از الگوی مصرف و پرمصرف قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با بیان اینکه مشترکانی که در حوزه شمال و معتدل استان از کولکر گازی استفاده می‌کنند با قبوض بالای برق مواجه خواهند شد، ابراز کرد: در حوزه معتدل شمال استان نیازی به استفاده از کولر گازی نیست و با کولر آبی، سرمایش مورد نیاز در مصارف خانگی ایجاد خواهد شد و قطعا هم نقش مهمی در کاهش مصرف برق خواهد داشت.

ناصری با تاکید بر کاهش و مدیریت مصرف برق در ساعات پیک بار از ۱۲ تا ۱۸ و ساعت ۲۰ تا ۲۳ توسط همشهریان عزیز ایلامی، یادآور شد: این کاهش و مدیریت مصرف می‌تواند زمینه‌های لازم را برای تامین برق پایدار و ارائه خدمات مناسب به همشهریان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق جنوبی و گرمسیری استان که از کولر گازی استفاده می‌کنند لازم است که کولر را بر روی دمای آسایش تنظیم کنند که همه همشهریان بتوانند استفاده لازم و مناسب را از انژای برق داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۶۱۷ هزار نفری ایلام ۲۷۰ هزار مشترک است.

۸۰ درصد مشترکین برق استان، مشترکان خانگی هستند و مابقی مربوط به سایر حوزه مصارف از جمله حوزه های صنعتی، کشاورزی و تجاری است.

نظر شما