شناسهٔ خبر: 67663115 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با عنوان «مهر قرآن»؛

دومین دارالقرآن مرکزی رسالات‌الله در تایلند افتتاح می‌شود

دومین دارالقرآن مرکزی رسالات‌الله با همکاری مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی کشورمان در تایلند روز ۲۵ تیر در بانکوک افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید مصطفی حسینی‌ نیشابوری» رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: در راستای اجرایی‌سازی فاز دوم طرح جامع قرآنی «رسالات‌الله» مبنی بر شبکه‌سازی دارالقرآن‌های خارج از کشور و توسعه فعالیت‌های مستمر و اثربخش قرآنی در عرصه بین‌الملل، دومین دارالقرآن مرکزی رسالات‌الله با عنوان دارالقرآن «مهر قرآن» در شهر بانکوک (پایتخت تایلند) افتتاح می‌شود.

وی یکی از رسالت‌های راهبردی این مرکز را هدایت فرآیند‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ترویجی قرآنی به‌سمت کاربردی کردن تعالیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد.

دومین دارالقرآن مرکزی رسالات‌الله در تایلند افتتاح می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌ نیشابوری خاطرنشان کرد: تأکید بر گسترش درک عموم مردم از مفاهیم، زیبایی‌ها و لذات معنوی قرآن کریم از طریق انس و ارتباط مستمر با آن، منجر به ارتقاء التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی خواهد شد.

رئیس مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر آموزش مستمر و منظم قرآنی برای یادگیری مضامین نورانی قرآن در مراکز آموزشی قرآنی یادآور شد: هدف از تأسیس این دارالقرآن، ساماندهی و هماهنگ کردن مراکز قرآنی و دارالقران‌های کشور تایلند و میانمار برای هم‌افزایی توان، تجربه و ارتقاء سطح کیفی آنها است.

وی تصریح کرد: این مهم از طریق برگزاری دوره‌های ویژه قرآنی در سه سطح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و در قالب آموزش صوت و لحن (ترتیل یا تحقیق)، تجوید، ترجمه قرآن، خوشنویسی و قصص قرآنی به‌صورت حضوری و برخط انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌ نیشابوری با تأکید بر وجوب دیپلماسی قرآنی در عرصه‌های بین‌المللی و جریان‌سازی، اثربخشی و الگوسازی قرآنی در تعاملات بین‌المللی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۵۰ نفر در قالب این طرح از مفاهیم والا و ارزشمند قرآنی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: این دارالقرآن با همکاری مرکز بین‌المللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند فردا (دوشنبه، ۲۵ تیر) در بانکوک افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما